torsdag 22 januari 2009

ursch för hobby poliser

jag blir så trött på alla tyska hobby poliser. visst att det är bra att man tillsammans kan göra samhället bättre. men inte genom att hacka på andra och poängtera saker som de oftast redan vet själva. vi har en park intill oss som är hundförbjuden, men då där inte är en enda kotte i parken brukar jag gå igenom där ändå. ett bra ställe där wilma kan springa av sig. för visst när där är massa lekisbarn att de inte vill ha hundar där. men när parken är tom! så kommer där medelåldersgubbar (de flesta hobby poliser är av de slaget) och skäller. så säger jag jaja hej då. så följer han med mig ut och fortsätter gnäbba. blä blä

visst kan det vara bra när folk ställer sig upp och säger sin mening. när föräldrar slår sina barn, när kvinnor tvingas till saker de inte vill, när saker håller på att hända som är riktigt dåliga. men när småsaker sker tycker jag att man kan knipa käft. när man går på fel sida, när man har en smal hund (du måste göra si du måste göra så..urk), när man skrattar högt...

sen är ju grejen oxå att bara för att jag är ung tjej så är det mkt lättare för de medelålders gubbarna att säga till mig. hade jag varit kille hade de inte sagt ngt. är det då verkligen så viktigt? när jag och snigel gör saker har "de" ALLTID sagt till mig. spelar ingen roll om han cykklar först på fel sida, de väntar in mig och påpekar att JAG cyklar på fel sida. inte vi, JAG. WTF!!!

det värsta är att jag inte bara kan släppa det med en gång. det naggar sig fast och jag går och tänker på det svin länge. dumma hobby poliser som förstör min dag, dumma bodil som tar åt sig.


ensam är inte stark

1 kommentar:

  1. Låtsas som att dom är grisar. När du tittar på dom kan du riktigt se trynet och dom pliriga ögonen. Sen när du går där ifrån så bara tänk att nu är nasse på väg tillbaka till sin stia. Grymt....
    Bry dig inte ;)

    SvaraRadera