måndag 26 januari 2009

äntligen

ja då har jag äntligen fixat min och nils cykel, efter si sådär tre veckor. nu kan jag cykla till skolan igen. slipper oroa mig för att åka fast med tanke på att jag plankat de flesta av mina åkturer. jag slipper gå den "svin"-långa vägen till englischer garten, nu kan jag gå längre i parken istället för brevid ;) det är helt enkelt skönt att kunna cykla igen. jag oljade tom in kedjan för att...ja för att jag ändå var i farten och för att jag hört att det ska vara bra.

när jag ändå var i farten med min lilla oljepump så oljade jag lite här och där på andras cyklar där jag tyckte att de såg torra ut.

veckohandlade idag, blev inte mer än 13 euro. man hade ju fått banta om man skulle handla för så lite i sverige. mat är billigt här. men det brukar inte bli så billigt för mig för jag kommer alltid på en massa "bra" saker som jag behöver. färgpennor tex.

var på reggaeklubb i lördags, riktigt nice faktiskt. samtidigt satt sherw-the-perv och schlager i mitt rum med wilma och tittade på en hel sesong av desperate. skönt att slippa lämna wilma själv. jobbigt för grannarna att ha en ylande hund brevid kl sent på natten. fast grannen mittemot borde inte klaga iaf. hon sjunger jämnt, och då menar jag jämnt. ibland när jag vaknar hör jag hennes klingande stämma genom väggen. mina snälla wilma-passare sa även att man på somrarna kunde höra hur hon sjöng samtidigt som hon...ja utryckte sig kärleksfullt mot sin sambo ;). wilma vs operasångerskan

är riktigt pepp på att dansa idag. känns gött. har sett dansfilm, läst dansböcker, varit på yogaställe. en massa inspirerande saker. nu du kroppen, nu jälar!

1 kommentar:

  1. Haha. Älskar att du även oljade in de andras kedjor. En sann ängel. Nu har jag varit på instruktion för reklamgrejen vi ska göra. Lite bisarrt, men ack så välbetalt. Puss

    SvaraRadera