lördag 31 januari 2009

herregud!

.
det som inte kunde hända har hänt. i morse när jag såg desperate knackade det på dörren. in kommer en totalförstörd becca. hon kom hem från ett bullbak och fann sin lägenhet totalt svart. hela lägenheten var täckt av ett svart sotigt pulver. som tagit sig in ÖVERALLT. vår hyresvärd betedde sig helt weard så vi beslutade oss för att det var bäst att fotografera allt för att inte han skulle kunna förmildra skadan.

pulvret var i lådor, i stängda garderober, på väggar, tak...

antagligen så har elskåpet exploderat och eld stigit upp i taket för att sedan regna ned som sotigt pulver. detta är iaf vår teori. skåpet är totalt smält och det är becksvart ovanför och under. kändes som att vara i en film. sådan här händer ju inte. men vi bor bra, alla är hjälpsamma. har kommit flera klädleveranser, tandborstar, nyinköpta trosor...men ändå stackars stackars vänner. ni tar det bra, kämpa på, vi hjälper er!

men ändå, tänk om det varit här. wilma, min älskade skatt. vad hade hänt med dig? vad är det för skithus vi bor i. visst att man får ut pengar på försäkring. men det går ju inte att köpa tillbaka gamla minnen. men det värsta jag kan tänka mig vore om wilma dog. vad skulle kunna erkätta henne? hon är en hund utan massa fina papper, en hund med en personlighet jag älskar, en hund som luktar så gott på kinden... vad skulle jag gjort? jag tror inte att jag kan förstå känslan av att ha förlorat allt.

1 kommentar:

  1. hej. äta mat i tyskland låter trevligt, men skulle inte du hem över påsk? fast jag kanske kan ta ledigt nån långhelg annars.

    SvaraRadera