måndag 12 januari 2009

ja må hon leva



"ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år..."

imorgon fyller jag år. känns overkligt på något sätt. ingen nils, ingen familj. men jag tror att det kommer bli bra. vi kan ju alltid hitta på något nice här. jag är ju ändå ingen stor "supa-skallen-av-mig-människa". en tanke som slog mig var att jag börjar bli äldre. asså ingen 21års-ångest, utan mer just tanken, jag är inte tonåring längre, alla måsten är "över", barn använder inte knytblöjor längre, nu har jag uppnåt alla "fräcka" åldrar (16, 18, 20), barn klär sig inte längre i thigts och gummistövlar, inte heller bygger de kojjor i skogen och leker krig...ojoj jag börjar bli gammal. mogen kanske jag ska säga ;)

har redan fått flera paket, fick matchande t-shirtar till mig och wilma utav helena (bilder kommer!), fick en münchenbok av mamma, fick en handväska, en ryggsäck, en ost, ett headset och en tidning av pappa och en hemlig present av nils. massa fina nya saker! tack tack

solen skiner över münchen idag, ska ta ut wilma på en lång och skön promenad. tanken var egentligen att jag skulle ha både wilma och emma (grennhunden), men det blev visst bara wilma. har kanske emma imorgon, då får de leka massor. wilma får röra sig ca fyragånger så mkt på promenaderna om emma är med. jag är inte lika bra på att jaga henne upp och ned för alla backar, hon är inte heller så på att jaga mig... det är roligt att ha dem båda. så kul att se allt liv hos dem.

4 kommentarer:

  1. hehe, du kommer aldrig bli mogen :P och det är en komplimang!
    grattis i förskott, om en kvart börjar din födelsedag :D här i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Stort grattis! Så du har lyckats hålla dig från att öppna det lilla paketet. Snart får du öppna det.
    Grattiskramar
    pappa

    SvaraRadera
  3. Vaddå Matton?! Vem är det?!

    SvaraRadera
  4. ja jag har snott den. kostade ju att få den utan text... man är inte dum ;)

    SvaraRadera