torsdag 29 januari 2009

jag blir så irreterad!

jag är så trött, så trött på allt. vi har världens nybörjarbalett och vi kommer verkligen aldrig vidare. i alla andra ämnen gör vi en massa utmanande saker med baletten...den är totalt död. men detta får jag inte tycka. nej balett är grunden till allt, det finns alltid ngt att jobba på. jo visst finns det alltid saker att jobba på. men det finns det ju i en jazzkombination oxå, ändå gör vi inte samma kombination i ett år. vi gör enkla, dubbla, trippla piruetter i jazz men knappt enkla i balett. jag kan inte göra ngt åt att det är som det är men jag måste väl ändå få tycka så. vi gjorde proffitonella saker på folkhögskola om man jämnför med det här. tåskor? inte en chans i helvetet. skulle vår lärare bestämma skulle vi göra tenduer på fyra slag tills vi går i pension.

jag säger inte att jag är en prima ballerina, men jag säger att jag kan jobba på det jag beöver jobb utan att vi bara pratar igenom hela klassera. jag kan övningarna och skulle det sättas lite press så att de andra oxå kunde dem skulle vi spara en massa tid. men det är inte ok att tänka så.

ibland saknar jag löftadalen. vänster sida till imorgon. och så kunde alla vänster sida dagen efter. och kunde de inte det så synd för dem...typ. men här..nej vi ska vänta ikapp alla. gå sakta igenom stegförsteg.

andas bodil andas. allt tar sin tid. jag kan ändå inte göra ngt så det är helt meningslöst att jag blir sur. men ändå. jag måste få tycka så. utan att folk försöker argumeneter ner mig med starka argument som "det är ju en annan stil"...ja det fattar jag väl. ååååååååh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar