söndag 11 januari 2009

svansjön

http://www.youtube.com/watch?v=vbY_FIyXPFg (go there!!)

nu kan jag kryssa för ännu en ruta in lisan på allt jag ska ha gjort innan jag dör. idag uppfyllde jag än av mina drömmar. jag var och såg på svansjön. ingen modern version med en massa svenskar. nej en 3 timmar lång balett med en massa graciösa ryssar. omg!!! det var så vackert så att jag höll på att gråta i första scenen. så himla vackert vissa människor kan röra sig. blir helt uppfylld. fick iof betala en rejäl slant för att sitta längst bak och utan att ha ngn att gå med, men det var det lätt värt. jag harså många gånger innan hindrats av att ingen vill följa med och så har jag ångrat mig efteråt.

när jag noterade att klockan var 3 och att föreställningen började 4 fick jag lite brottom. först tänkte jag bara skulle skita i det hela, men så kom känslan för mig från tidigare föreställningar som jag missat, jag har varit besviken på mig själv för att jag aldig gick. detta var en chans, en chans som kanske kommer igen fast inte på länge. så snabbt som attan packade jag ihop det nödvändigaste, bytte mina mysbyxor mot jeans (tack och lov!), ringde en tjej i 3:an för att veta vad stationen jag skulle av på hette och satte fart. wilma var inte alls glad för att bli lämnad (men från tidigare erfarenheter vet jag att det inte är ngn idé att försöka ta med henne. ) men det fick gå. sen var det som att ngn inte ville att jag inte skulle hinna. i biljettkassan tog de inte kort, närmsta automaten fungerade inte, jag hittade inte till den hon försökte beskriva, inte heller den som borde finnas vid stationen, men så hittade jag ett hotell "-här måste det ju bara vara", men ack, ingen automat där heller. men en snäll, trevlig, ung bartender kontaktade lite folk och fick mig att gå tillbaka till stationen för att leta. och mycket riktigt där inklämd i ett hörn stod den minsta automat jag sett. efter att den spottat ut mina pengar fick jag eld i baken, 10 min kvar. till biljettluckan, hon visste vad jag ville, pengar mot biljett, upp för trappor, in i salen och....phu. fem hela minuters väntetid. dessa minuter ägnades väl till att försöka förklara vägen, via sms, till mina tyska vänner som skulle till en tredje vän som jag egentligen skulle ha mött, men som jag nu istället skulle komma försent till.

har varit en annorlunda helg. till en början väldigt stilla och lugn till att i slutet vara händelserik och rolig. var så konstigt att se på film och bara vara utan nils. han är ju den som drar mig ur sängen och säger vad vi ska göra den dagen. men nu har jag ansvaret för mitt eget liv. omg!

äter goda sverige ostbågar, aum! hade dem som resmat men det blev aldrig att jag åt dem. så här sitter jag nu. sherw-the-perv kommer snart och vi ska dricka te och se på tjejfilm. nils vill egentligen inte att jag lägger in sån "skit" på hans dator, men han är för långt borta för att göra något åt det....mohahahaha nej men seriöst så tycker han nog att det får vara länge han inte här. men när han kommer tillbaka så ryker allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar