söndag 18 januari 2009

ordning och reda på söndag


söndagarna på schleissheimer blir för de flesta "sov-städ-tvätt-film-dagar", man hör dammsugare, ser ljus, ser den totalt överfulla soptunnan, känner lukt av mat. alla är hemma eller går på promenad...typ. alla affärer är stängda och hela stan är död. så alla passar på att göra de saker de inte hinner på veckorna denna totalt döda dag. själv har jag städat, tvättat, försökt laga punkteringarna (det var en liten nisse som har snott med sig pumpen...grrr), slängt alla kartoner, röjt bort en del av all den skit som ligger överallt, packat upp väskor som stått ett tag, varit ute med wilma...ja gjort precis som alla andra denna dag. blir kanske lite desperate housewives senare. för att sätta kronan på dagen.

igår var jag och sherw-the-perv på dansföreställning på Gärtnerplatz. copy und coppelia, en totalt wierd föreställning. men så himla fräck. inte lik något annat jag tidigare sett. finns inte på you tube annars hade ni fått sett klipp. den handlade typ om ett labb där man gjorde människor. sen var där en tjej som blev helt verklig. men det var så fräckt att se dem verkligen bete sig som halvfärdiga, som maskiner, som robotar och så med denna stackars förvirrade tjej mitt i allt. får ni chansen så SE DEN!

jag har haft en lugn helg. de flesta andra var ute och festade igår men jag och wilma stannade hemma. jag är inte alls en "festa-varje-helg-person". visst kan det vara kul ibland men inte särskillt ofta. vet inte varför, men jag känner inte så ofta för att dricka. lever ju i alkoholdrickarnas himmel, tyskland. men ändå dricker jag hellre läsk. har blivit för gammal. snart kommer jag väl i klimakterier oxå. suck.

2 kommentarer:

  1. Klimakteriet? Ja, värre saker har jag väl varit igenom med dig och ändå kunnat älska dig. Du kanske behöver mig för att kunna dricka? Vi brukar ju ha rätt kul ihop då. Eller vad tycker du? ;)

    SvaraRadera
  2. Tror inte det är någon fara med dig. Har ett minne av en vit julafton där Helen, Martin och jag var spik nyktra men någon annan inte var det...
    Det är bra att du inte är så alkoholfixerad. Kul att bli kanon nån gång i rätt sällskap men det är ju inget måste.
    kram kram
    pappa

    SvaraRadera