onsdag 28 januari 2009

guds sätt att få mig sluta cykla

antagligen så försöker gud få mig sluta cykla. för allt, precis allt går fel när jag försöker. efter reparationen förra gången på farmors cykel blev det punktering igen, samma sak hände idag som jag skrev i tidigare inlägg. påväg till skolan på nils cykel fick jag punktering på bakdäcket, en punka som visade sig bara vara dålig luft. så när jag skulle testa att cykla på den iaf stoppade polisen mig och jag fick böta 10 euro för att jag inte hade ngt ljus.

det dumma är att jag är så himla svensk, så blond, så tjej...suck. jag hade inget pass, inget id på mig så egenligen hade jag kunnat ljuga. säga fel adress, fel namn, fel gata...men allt jag sa var sant. så sant att han tittade skeptiskt på mig. spekeröd, vad är det för namn på ställe. det ännu konstigare var att den korsande vägen fick rött. det var precis min tur att köra när det plötsligt ändrade sig igen och den korsande vägen fick grönt igen. det var då polisen kom.

min enda förklaring till att allt händer mig, och att allt händer mig när jag cyklar är att gud försöker förhindra mig från att dö i en trafikolycka. eller varför annars skulle allt detta hända mig?

1 kommentar:

  1. Åh älskling. Då är vi i samma klubb. Du har fortfarande dock några konfrontationer med polisen kvar för att komma ifatt mig. Jävla cyklar dock. Och polisen är ju inte jättebehagliga de heller. Men du lever ju, och det räcker gott för mig. Vi hörs senare, så får du prata ut lite mer om du vill. Johan har i hemlighet undanhållit att den första bokstaven i nätverksnyckeln skulle vara stor, men nu vet jag det och jag har STABILT internet. Puss puss

    SvaraRadera