fredag 25 september 2009

tröööööööööööööööööööööött!

oj vilken vecka det har varit. trodde inte att det skulle vara så stor skillnad att gå tvåan som ettan. det kanske det inte är bara att jag inte vant mig vid ett annorlunda schema plus att allt är på tyska. hela jag är som en vandrande zombie. tänk att man kan bli så utmattad. var nära på att glömma wilma igår hos hennes passare. eller ja nära och nära. men ändå. märkte att jag missade när det blev grönt, cyklade tok-långsamt, drömmde mig bort när jag inte borde... men nu är det fredag, bara en skoldag kvar innan helgen.

alla mina vänner vill gå på oktoberfest i helgen...men somsagt jag är ju så trött. försöker övertala alla att stanna hemma och se på film eller ngt annat soft. men det går sådär. ska förhoppningsvis få bjuda de flitigaste passarna på middag imorgon. de är dock veganer så det gäller att hålla koll på hjärncellerna. är ju lätt att blanda i köttbuljong, eller hur mamma?! ;)

vissa tjejer får typ alltid gratis drinkar, inträde, komplimanger och sånt av killar när de är ute. jag har kommit på att min fallenhet är lite lik bara det att det inte är heta killar utan pensionärer som faller för mig. brukar prata med pensionärerna här i huset när jag är ute med wilma. så igår när jag hade varit ute med wilma så frågade en tant mig om jag ville ha grej. hon skulle visst röja ur en lägenhet. så typ en timme senare så hade jag fått en massa konserver, ett typ nytt vintertäcke, burkar, krukor, ouppackad rengöringsgrej. superbra! jag som inte riktigt orkat åka och handla (ja jag vet det är typ 2 min bort). men min kropp har bara inte orkat. men ni som känner mig vet att det alltid finns resurser. har inte haft ngt färskt bara. eller jo, äpplen. det är svinbilligt med äpplen! tänkte att jag skulle baka ngt eller köpa en blomma eller nåt till tanten. vad som är bra med pensionärer är att de har tid att lyssna på min tyska. många andra vill att det ska gå snabbt så då är det lättare med engelska. men gamlingarna kan ingen engelska och de har massa tid.

idag har jag tvättat. hade helt slut på träningskläder. så kl 07.55 ringde min klocka. oj oj inte lätt att vakna ur drömmarnas land. jag har nämligen drömt så mkt det senaste. massa händelserika drömmar som jag minns även när jag vaknat.

nej ni, nu är det dags att ta tag i mina brända knäckebröd som ligger i ugnen. ja jag har börjat bränna allt som kommer i min väg. skulle göra gröt i morse, hela geggan var svart och gul och hela lägenheten fick vädras. det fick mig att tänka på att vi inte har ngn brandvarnare...kanske dags att köpa en. sen skulle jag göra varma mackor = knäckebröd. tillslut skulle jag värma knäckebröd som jag hade för att det skulle bli tort igen...ja det är det jag ska ta hand om nu... = dags för helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar