tisdag 8 september 2009

jobb



jag har antagligen fått jobb! hoppas hoppas att det blir. jag ska låsa skolan varje dag. men än så länge gör jag det bara sporadiskt. 8 euro per dag. en härlig månadslön på 160 euro..hehe. men det är ngt iaf. plus att jag då tvingas ta mig tid till att stretcha och fokusera på mig själv efter klass. det jobbiga med jobbet är bara att det tar typ en timme att hämta wilma så det blir sena kvällar. men ibland tror jag att jag kan hämta henne innan jag låser. ja jag tror att jag kommer kunna få ihop ngn slags rutin på allt. för hoppningsvis så kan den unge ta henne någon/några dagar i veckan så att jag slipper hämta henne efter skolan.

det har uppstått oklarheter vem date 1 och 2 är. ja jag vill inte riktigt skriva ut namn så därför har de flesta jag är med fått kodnamn. men vi börjar med date 1. jag bodde på schleissan. var trött på att bara vara med samma människor. alltid dansare. alla på samma skola. alla med samma intresse. så jag sökte på resdagboken och fann en rolig svensk aupair. så kom dagen så vi skulle få ses in real live. då tyckte mina kära dansvänner att jag var lika nervös som att jag skulle träffa en date. sen finns det fler som har hennes namn. så nästa gång jag skulle träffa henne så blev det "jag ska träffa min date". därav date 1. date 2 kom automatiskt när jag fick en till utomstående vän. då mina dater är helt enkelt de jag träffar som inte är från skolan...typ. så nej, inget annat date:ande ännu.

har fått en massa bra lärare. riktigt kul att börja. men min stackars lilla rygg mår inte så bra idag. antar att resterande kropp lär må rätt kasst imorgon. blir nog en slapp helg till helgen.

jag gillar inte att lyssna på live inspelningar! applåder och skratt passar inte in i mitt fridfulla liv på terofalstrasse....ja jag börjar bli gamal. 20 tantpoäng till bodil och kanske 20 till med tanke på att jag lyssnar på dolly parton.

vår tvättmaskin kostar och det enda man kan stoppa i den är 20 centare. suck...nu måste jag börja samla! så lägg undan ert småskit så kommer jag och växlar.

2 kommentarer:

  1. MEN!
    Grattis till det lilla jobbet du fått!
    MEN Det viktigaste!
    Är det slut mellan dig & Nils???
    Kramar Moa

    SvaraRadera
  2. äh..ja det är väl det. känns superkonstigt och jobbigt. men det var det enda rätta. hur är allt med dig vännen? synd att vi inte hann ses mer!

    SvaraRadera