söndag 6 september 2009

de försvunna stolarna



jag hittade de försvunna stolarna igår. de stod på balkongen... upps. jag trodde att ngn tagit dem efter att vi glömt dem på schleissan. man ska inte tro för ont om vår lille check. fast oftast kan man nog det ändå. himla ägg!

det är lite dumt. här så ska det vara en gemensam balkong. men det blir typ inte det. lite sådär att gå in i den gamles rum när han inte är hemma. känns mer eller mindre som att det är hans balkong. men vi alla betalar för den. det var det motsatta på schleissheimer, där ingick balkongen i ett rum men alla använde den. när personen vars rum man behövde gå igenom sov använde vi fönstergluggen från köket.

wilma ser numera ut som en skabbhund. klippte henne igår och ja...det blev lite toffsigt. så blev hon frustrerad och rörde sig en massa så att jag råkade klippa henne. och när jag klippte i henne blev hon ännu mer frustrerad. borde egentligen klippa färdigt henne idag men det orkar jag inte. tar det imorgon eller iaf ganska snart.

idag är det söndag vilket betyder mail från nils. är nästan lite spänd på vad han kommer att svara.

imorogon börjar skolan. måste verkligen fixa med all hundpassning idag. men det känns så meckigt. alla vet vad jag vill när jag ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar