söndag 6 september 2009

stackars mig


detta har varit en dålig dag. har haft kramper i magen som kommit och gått. har låtit ensamhets tankarna ta över min hjärna. har totalt grävt ner mig...suck. jag vet att jag måste hålla igång men ändå lägger jag mig på sängen och bara sjunker in i ngn slags seg dvala. vet inte varför jag haft så ont i magen. jävla skit mage!

att alla jag försökt ringa inte svarat/haft sin telefon avstängd har inte direkt gjort allt bättre. det stressar mig att jag inte har ngn hundvakt. försökte lämna wilma när jag och date 1 skulle handla men hon ylade som en stucken gris. var tom en granne som kom ut som trodde att vi misshandlade henne. och hon bodde ändå i huset bredvid!

önskar ibland att jag hade fler vänner. fler som ringde och drog med mig på saker. visst jag har väl kompisar och så. men ibland känner jag mig bara som ett bihang. spelar lixom ingen roll om jag är där eller inte. känns som att jag inte kan någonting sådär värst bra. jag menar, jo jag dansar. men jag har ju typ åkt ut från varje audition jag gjort. jag syr, men allt blir ju snett och halvdant. jag läser, men det går i snigelfart så jag hinner ju inte bli särskilt vis. jag pysslar, men det är mest trams för att det är kul. världens sämsta människa...ja kanske inte. har ju inte dödat någon. men just nu känns det så. phu. det är jobbigt att behöva gräva upp sig själv. ta tag i saker man inte egentligen orkar ta tag i. men det ska gå! får ta och göra lite uppror mot min mage och gå och äta lite. kanske lättar upp mitt sinne...eller så får jag sova på saken.

5 kommentarer:

  1. Raringen du är bra, helt unik och bäst i världen på att vara just du. Det viktiga är inte att prestera något utan att just vara.
    Älskar dig!
    pappa

    SvaraRadera
  2. naaw, pluttis! var inte ledsen! du är ju jättebra, alla mina kompisar gillar dig massa ju. Du bara kommer med och sen frågar dom efter dig, hur det går för dig, vad du gör, har hon redan åkt tillbaka till tyskland?
    du har awesome sociala skills! och att pyssla och sy snett gör väl inget. bara för man inte är världsbäst så betyder det inte att man inte är bra. jag gör ju nästan bara fula saker, bara för att det är kul.
    och även om du kanske läser långsamt så minns du ju böckerna väldigt bra. Vilket nog egentligen är mer värt.
    du är fantastisk och min favoritlillasyster alla dagar! Jag saknar dig älsklingen!

    SvaraRadera
  3. Dodi! Du är ju visst bra! Du ska inte jämföra dig med andra, det är ju vad du själv tycker som är viktigast. Är det roligt att pyssla så är det också bra.
    Jag vet att det är lätt att tankarna bara mal på och det är svårt att bryta dom, men hoppas att det hjälper det vi skriver här. Kom ihåg: du är alltid bättre än du tror!
    Kram kram kraaaam!
    PS. Jag läser också långsamt och ibland får jag läsa om en sida för att jag tänkt på annat när jag "läser".
    PS.2 Vad är det för dater du har? Nyfiken ju... :)

    SvaraRadera
  4. Hej, jag önskar jag hade fler vänner som drog med mig på saker utan att jag skulle känna mig som ett bihang. Jag kan inget sådär bra. Jo visst jag fotar men jag har ju inte lyckats visa något särskilt på nån enda utställning. Jag är världens sämsta människa, visst jag har inte heller döda någon, men det känns så.

    Jättejobbigt att ta tag i saker. Ta tag i sig själv och göra något... Nu ska jag snart sova och hoppas jag får något jobb snart. Kanske kan jag se en oktoberfest i år om jag fortfarande bara timvickar då.

    Min favvo yngsta syster! Vill åka genom tyskland snart och hälsa på!

    SvaraRadera
  5. åh min älskade familj. älskar er!

    SvaraRadera