onsdag 23 september 2009

stackas wilma



wilma har varit sjuk. det hela började i söndags med att wilma hade ont. kunde inte alls förstå ad som var fel. försökte känna och klämma. men hittade inte felet. hon ville inte äta vanlig mat. så jag lyxade till det och gjorde en specialare som hon åt. sen spydde hon hela natten och hela morgonen. hon ville inte alls äta. så jag gick och köpte riktigt exklusiv mat till henne som hon åt. så blev hon bättre. piggnade till såpass att hon lekte och drog nosen mot mina sambos mattor.

tänkte först att jag skulle vara hemma med henne. men så skulle den ungas flickvän ändå vara hemma hela dagen så jag gav wilma i hennes händer. när jag kom hem så mådde wilma fint. men när jag senare tittade på film så kom lukten. små, sura, ruttna fisar. stoppade om wilma så att lukten kunde stanna inne i täcket. men så ibland rörde hon sig och lukten nådde min näsa.

så igår efter en natts fisande mådde wilma prima. tack och lov att det inte blev värre. tänkte att hon skulle behöva opereras eller nåt. hon hade ju så ont. nu har jag slängt den gamla maten och köpt en ny dyr variant. vet att hon tidigare kräkts av billig mat så denna kanske inte dög. nu mår hon bra iaf, lycklig över den goda maten.

idag har jag en lång dag. men det ska gå bra. gäller bara att bita ihop och låta all icke existerande energi sprudla ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar