tisdag 3 mars 2009

tillbaka hemma i münchen

känns konstigt att vara tillbaka här i münchen igen. hann vänja mig vid att vara på resande fot. har handlat, så skönt att vara tillbaka till de tyska matpriserna, sovit ut, lekt med wilma, bytt lakan, vikt tvätt, packat upp...ja det är mkt som måste göras när man kommer hem. orkade inte så mkt igår. lee och joha blev glada över sina fina gulligull set. tur att jag inte lyssnade på mamma ;) hon trodde att de var barn när jag visade upp de fina presenterna som jag köpt. har varit helt underbart att de kunat ta hand om wilma. hade varit strävigt att ha med henne. en massa krångel vid flyg, buss, affärer... skönt att slippa det.

vi gjorde en så himla go jazz kombinatin igår. dansade med partner till dirty dancing låten. skönt att ha en "kom-igång-låt" när jag var så trött. men idag har vi isa, omg! fast nu har jag sovit lite längre iaf.

min mage bråkar, suck!

i söndags åkte jag med hela nils kollektiv och åkte kälke i en 3km lång backe. det var verkligen kul. lite synd bara att vi inte hann åka så mkt innan vi var tvungna att lämna tillbaka kälkarna. fast grbbsen tyckte att det var tur. inga termobyxor + ett antal fall gjorde dem lite opeppa. förstår ärligtalat inte hur de kunde ramla så mkt. de måste ha stylat tok mkt. men kul var det iaf. skönt att slippa åka i 3sek för att sedan gå upp för en hal backe. nu kunde vi åka tunnelbana upp för backen igen. gött.

när jag och nils kom upp igen till oslo i lördags. hade de andra planerat utgång som vi hakade på. (kändes ju bra att få vara med och dela på vinet som jag släpat..hehe) vi klarade oss utan att betala inträden, gott. fast jag kände att jag druckit igår på balansövningen. helt sjukt att alkohol kan döva en så 2 dagar efter.

nej ni nu ska jag göra något vettigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar