lördag 21 mars 2009

picnic

http://www.youtube.com/watch?v=VlFjf1pWk2c

idag mår jag bättre. hostan har kommit och river upp min hals och snoret rinner men annars. är uppe på benen iaf. för att känna mig fräschare har jag tagit på mig jeans, smink, kofta, smycken, hade kunnat gå ut och festa om det inte vore för att jag just varit sjuk och för att klockan bara är 13.

vi ska ha picnic för att fira att vi mår bättre. inte lee då som ligger och sover och ser allmänt lika sjuk ut som igår. ja det blir inte heller joha som var tvungen att repa i skolan. ja det blir helt enkelt bara jag och becca...fast vi får stöd från danskarna, eller iaf en av dem. ska bli mysigt. får klä mig varmt och äta mkt bullar så att jag inte blir mer sjuk.

solen skiner, allt är bra.

ibland tänker jag på framtiden. hur kommer allt bli. kunde mamma och pappa gissa vad som hände dem när de var 21. fast när mamma var 21 hade hon ju redan gurra, var gift, bodde i villa, fast jobb...men när hon var 16 då. kunde hon gissa att hon skulle gifta sig tidigt och få barn bara ett år efter giftemålet. visste hon redan då att det skulle plutta ut fyra stycken skrikande monster ur henne. för jag har ingen aning vad som kommer att hända med min framtid. jag kanske hamnar på ett nunnekloster i grekland när jag är 30 och sedan stannar där för att sedan ramla och drunkna i en vattenpöl vid 45. eller så kanske jag blir en världsberömd dansare, vidhögeskolan blir en skola där alla passar in, USA går i konkurs och blir klassat som u-land. det enda jag kan "veta" är att wilma är min så länge hon lever. tar någon henne kommer jag att...grrrrr. nej men seriöst. visst kan man inte veta vad som kommer hända. men man kan ju gissa. men jag kan inte ens gissa. jag har ingen aning. för ett tag sedan trodde jag att jag hade det, men nu vet jag inte längre. nunneklostret låter frestande.

1 kommentar:

  1. Bodil tro mig, du platsar inte där.. Vi i den här lägenheten orkar knappt ta alla dina perversa tankar, hur ska det gå om du blir nunna?

    SvaraRadera