onsdag 3 mars 2010

skryt...

hade min pedagogprüfung för modernt igår. var total nervös. men det gick så bra. vet att det är fult att skryta men jag är bara så nöjd. lärarna hade inget negativt att säga. en sa tom att hon önskade att hon var mer som mig när hon var lärare. det ni! blev bara så himla glad. tänk att jag kunde. lilla korkade bodil! jag gjorde allt på tyska förutom räkningen när musiken var på som jag gjorde på svenska..heheh upps. men ja de fattade ;)

en annan rolig sak som hänt är att min jazzlärare fått upp ögonen för mig. utan överdrift så har jag stått längst bak eller näst längst bak i alla stycken vi gjort. pratade med en lärare om det och hon sa att det inte var meningen men att ja, jag inte var tilllräckligt bra för att stå fram. men så igår pratade jazzläraren med oss och ville att jag och en annan tjej skulle byta plats. detta betyder inte att jag bara flyttas fram utan att jag står längst fram! wow. och det är inför föreställningen på gasteig, ingen liten plutt scen utan samma scen som de spelar svansjön på. åh himmel. men jag ska baskemig visa vad jag går för!!

har en miniföreställning på måndag och sen en jazzprüfung (inte så stor men tillräckligt) på tisdag. men efter det, då ska jag andas ;)

nu strax ska jag på en födelsedagsfika för en tjej som dansade i mitt stycke i höstdags. efter att jag frågade om hon ville vara med har hon verkligen fått upp ögonen för mig. jag har fått julklapp, födelsedagspresent, hon hejar och pratar alltid på sätt hon inte gjort innan, kul! nu är det min tur att göra henne glad!

sen har vi bara 3 lektioner (som jag går på ;P) sen ska jag möta skräcken för denna månaden..phu! jag ska på date. åh himmel. det har jag aldrig varit på innan. hur gör man? vad har man på sig? den ambitiöse ger värdelösa tipps. han älskar tillbakadragande tjejer. men ja jag är igen tillbakadragande så det känns lite kasst att satsa på det. det jobbiga är ju att han är snygg...hade varit lättare att träffa ngn ful. då kunde jag bara sumpa alltihop utan att det gör ngt. men men. tusan det är ju bara en date, en kille jag träffat en gång. vem vet han kanske är lika mkt freak som den prostituerade. "och vad du än är så får du inte vara exalterad", hallå, jag ÄR redan nu exalterad...ska nog följa syster e:s råd att bara vara jag och ha kul istället för att se det som att jag ska försöka vara ett nice sexobjekt som han ska tråna efter. den ambitiöse får ha sina dater på sitt sätt. ;)

jag ska sy en balettdräkt till wilma. har köpt tyll, beskrivning, rosetter, band och en massa annan skit. ska bli så kul när det kommer!

3 kommentarer:

  1. Go Bodil Go Bodil Go Bodil!

    Lycka till på daten :P

    SvaraRadera
  2. ok, hoppas det gick bra på daten mena jag..

    SvaraRadera
  3. haha, åh så roligt med dansen!! grattis!! plus man får skryta lite. helt klart. särskilt du.
    och haha lilli :D inte göra bodil exalterad ;D

    vi vill ha en bloggupdate nu om dejten. berätta om när du råkade spilla rödvin på hans armaniskjorta och sånt. det ska helst vara pinsamt.

    SvaraRadera