söndag 21 mars 2010

osteopatbesök + helg

jag var hos en osteopat i torsdags pga mina ömma axlar. så bad hon mig att ta av mig tröjan vilket jag var beredd på. men just innan jag skulle lägga mig på britsen bad hon mig att även ta av mig byxorna. jag som innan jag åkte tänkte "skönt att det är axlarna jag ska kolla. nu kan jag ju ta på det skabbigaste trosorna jag har"...typ. plus att jag hade mens. mens=binda...hååå illa! "så kan du lyfta på rumpan så att jag kan lägga handen under". det här blev ju inte alls en väldigt obekväm situation... nästa gång som jag ska dit ska jag ta på mig de läckraste gekås-trosorna som jag äger!

efter en himla massa pressande och tryckande kom hon fram till att jag har vridna lungor. jag andas snett. detta gör att axlarna spänns och att jag har min "astma". så nu måste jag verkligen ta tag i min kropp. stackars lilla budget. "han" tycker inte om att sådana här saker händer!

när jag tidigare varit hos sjukgymnaster har de kollat på axlarna när jag sagt att det är där jag har ont. men hon, ja hon kände igenom hela kroppen. tog tom tag om brösten. hehe lite genant där. se bilden framför er, osteopaten som håller om mina bröst när jag ligger på en brits med de mest oläckra trosorna i hela münchen. ja som ni som känner mig vet, så gillar jag slappa trosor. så när jag säger oläckra menar jag, pösiga, urtvättade, fula, trasiga....

och så skulle hon känna på fötterna...fötter...ja det var lite väl svårt där. höll ju på att sparka till henne. men jag är inte lika illa som mamma...än. ;)

ja vi får se nu om det blir bättre med axlar, andning och allt annat...som tex. gasteig. fy tusan. är så himla oplanerat. blir total stressad. vi kommer ju att se helt kassa ut. modernnumret är nästintill bara partnering, vilket är svårt, och så himla korkat att de gör 2 veckor innan föreställningen. jag menar, vi kan knappt öva själva, läraren kan inte komma förberedd...eller ja hannes kan inte komma förberedd, det är svårt att vara tight... i jazznumret så ska jag vara maryl streep (stavning?!), vilket betyder att jag ska flörta med publiken halva numret då resten av klassen dansar. sen är det hiphopnumret, ja det säger kanske sig själv. bodil+hiphop=falskt! men det är kul ;). och sist men inte minst så har vi avslutningen...ja den har vi inte ens börjat på...PANIK!!!!

min dejt ska komma och kolla. men han är snäll, han tycker att allt jag gör ser bra ut. han kanske iof ändrar sig när han får se mer än bara två ströklasser. just nu är han iväg på skidsmester. avund? JAJAJAJAJJAJAJAJAJAJAJAJJAJAJAJA!

helgerna går så fort nuförtiden. tycker att det är fredagskväll och sen söndagsmiddag. vart tog reseten vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar