torsdag 4 februari 2010

VÅR!!

nu så kära vänner, nu ska det bli vår! fåglarna kvittrar, snön töar, plusgraderna kommer krypande, solen skiner, åh underbart!!

hade tänk att jag skulle bli duktig. men det går så himla trögt. skickade iaf in ett prov till en stupendiesida för att se om det var ngt som jag kunde söka. vore ju nice med lite extra i fickan. tänkte ju att jag skulle ta tag i det här med att söka jobb igen. men saken är att jag inte vet hur mkt jag orkar jobba. skolan tar så mkt energi och jag vill ge all den energin. för visst vore det lättare att som vissa, komma en minut innan, gå en minut efter och inte göra mer än vad som absolut är nödvändigt. men det är inte värt det. jag betalar inte detta höga pris för att träna av mig fettet. jag ska bli pedagog!! skaskaskaska! och en bra sådan. inte bara en som klarat allt med nöd och näppe.

har börjat sy en del igen, men det går dålig. allt jag gör bli misslyckat. är lite tungt. men jag ger inte upp. inte ännu. dra några djupa andetag och försöka igen.

1 kommentar: