onsdag 24 februari 2010

ny säng!

nu har jag just släpat hit en ny säng. fick en kompis gamla eftersom att hon ska flytta tillbaka till sverige. men phu ad jobbigt det var att få hem den. nu står alla delar över hela mitt rum och väntar på att jag ska sätta ihop den.

skulle ha varit barnvakt idag på morgonen men mamman hade råkat säga fel dag. nu är vi kanske kvitt efter att jag glömde av henne en annan gång. fast det var mysigt att komma dit ändå. dricka kaffe och mysa med en helt underbar unge. ska dit imorgon oxå, för det var då hon egentligen menade. sen kanske jag ska dit på lördag oxå. kommer att bli stammis där ;)

jag och den ambitöse blir bara mer och mer förvånade över den prostituerade. det fanns ca 2dl gammal mjölk kvar i kylen som jag gav till wilma. visste inte vems det var men tänkte att det gjorde ngt. men så när jag kom hem från skolan igår såg jag att han börjat markera sina paket...skrattade gott inombords. den ambitiöse däremot blev rätt sur. så småaktigt. men saken är den att så länge den prostituerade inte vågar ta upp ngt ligger problemet hos honom. jag och den ambitiösa kan snylta av varandra om han nu är rädd att förlora ngt på det. jag menar han är ju den ende som får fast inkomst, som har bra lön...det är väldigt synd om honom! jag menar tänk om han förlorar 50 cent!!!! ehhe

fast idag var han snäll. frågade väldigt snällt (innan jag stal mjölken) om han hade lust att hämta sängen. och tro det eller ej men det gick bra. så i helgen ska jg laga mat åt honom. hade jag gjort i vilket fall som helst. men nu känns det viktigare att "betala" honom med en gång.

min enorma blåsa är fortfarande kvar. men kan äta lite mer nu. tur! på tal om mat så måste jag till affären. phu, ännu mera bära...stackars stackars små darrande fingrar.

wilma är vårklippt nu. hoppades igår på våren och idag är det 11 grader varmt och solsken. underbart!! den prostituerade vill dock inte längre gå ut med henne. han tycker att hon är ful och skäms...tönt! fast det är ganska kul ändå. han är så överdriven att det är skrattretande. på tal om tyskar så får jag snart krupp. de älskar att klaga. "akta där", "kan du inte läsa", "ha hunden i koppel", "nu lämnar smutsspår" (vilket visade sig att det inte var vi så hon bad faktiskt om ursäkt), "nu går för högt", "ni får inte skaka mattorna på balkongen", "ni får inte komma hem så sent", "det låter när ni stänger dörren"...skulle kunna hålla på i oändlighet. men äh de dör väl ändå snart. FYYYYYYYYYYY bodil så får man inte säga!! men ibland när jag blir så trött på alla dessa tyska pensionärer så tänker jag så. de sitter i sina lägenheter dagarna i ändå och bra väntar på att jag ska gå förbi så att de kan hacka på allt vad jag gör. får väl göra ngt olagligt så att de får ngt vettigare att klaga på!

nej nu ska jag handla. puss hej

2 kommentarer:

  1. Gör inget olagligt så de inte gör mer än klaga. Att de klagar kan man ju iaf ignorera. Men men hoppas de dör snart så du slipper klagandet också!

    SvaraRadera
  2. Du är bra, håller med Gustav, ta inte vid dig, problemen ligger hos dom. Kram kram

    SvaraRadera