onsdag 20 oktober 2010

wella!

så var det det här med städning. jag tar tag i mitt rum men det känns så hopplöst. vet inte hur jag vill ha det. känns lixom inte riktigt rätt hur jag än gör. efter vattenskadan så behöver alla kläder, lakan, handdukar och allt annat tyg tvättas. alla ytor behöver rengöras. alla mina grejer i källaren måste bäras upp. phu! har en tvättid imorgon mellan 8-14, då hoppas jag på att hinna köra ett antal maskiner.

det ligger så mkt hår överallt. man skulle kunna tro att jag genomgått en cellgiftsbehandling, fäller sjukt mkt hår. hoppas att jag ska fälla mindre och slippa se ut som ett vandrande fågelbo varje gång jag kliver ur duschen efter nästa fredag. för då ni, då jag jag vara modell åt wella. är lite nervös för vad de ska hitta på. men det ska blir så himla skönt att bli genomklippt och nyfärgad. perfekt innan lovet!

jag är lite bitter. vi ska göra flashmob i skolan. (http://www.youtube.com/watch?v=DgI1hmBQsb0) det är jättekul och en superbra idé. men saken är den att vi missar två hela dagar och vi får bara vara med i slutet för dagskolan ska göra resten. tycker att dagskolan kunde missa sina klasser med tanke på att det är de som ska göra hela showen. eller så kunde vi gjort mer. dagskolan har ändå en hel egen "föreställning" som vi inte ens får vara med på. bitter bitter!!

om allt går som det ska så är jag färdigutbildad pedagog om ett år. känns hur konstigt och kul som helst. vill verkligen få ngt jobb så att jag kan få hålla i lite klasser. har så mkt ideer som jag bara vill testa! om jag fjäskar in mig hos min syster och hennes dansgrupp så kanske jag kan få vara lärare där ngn gång.

nä nu är det väl dags att jag återgår till mitt städande. har lovat wilma att vi ska gå en "lång" (inte enl. pappas mått mätt, men om man jämnför med vad jag hunnit med senaste dagarna) promenad idag innan skolan.

vad tror ni passar mig?

2 kommentarer:

  1. åh du behöver inte fjäska det minsta! dock så är det inte så fett betalt... men vi har alltid problem med att hitta lärare, så du är mer än välkommen!
    spännande med hårmodell! kommer du norrut nånting på lovet? tex till göteborg?

    SvaraRadera
  2. jag är hemma första veckan i november för alla som vill ses. dock är jag bokad på helgerna men mitt i veckan har jag tid. extra mkt tid har jag dagtid då nils är i skolan. men jag gissar att du och de flesta andra oxå är upptagna då.

    SvaraRadera