fredag 29 oktober 2010

flashmob!



bild från gårdagens flashmob.

så då har vi haft vår flashmob. var riktigt roligt faktiskt när allt kom till kritan. var kanske hälften av folket där idag men stämningen bättre, musiken högre och stegen bättre inpräntade. Lisa och hela hennes familj var där och tittade vilket var roligt. sa åt dem innan att inte förvänta sig förmkt så jag tror inte att de blev besvikna! theo var iaf en glad hundpassare under tidens gång. antagligen uppskattade han mer att få hålla henne i kopplet än att titta på dansen. det enda tråkiga var att några punkare skakade sina ölflaskor och sprutade över oss som dansade. och olyckligt nog stog jag precis framför honom så jag fick mig en rejäl dusch. mitt fina hår fick blötas ner och jag misslyckades med att göra det fint igen :( (jag som skulle varit så fin när jag mötte nils imorgon...)

lämnade wilma till elin idag. känns därför riktigt tomt här hemma. ingen som skäller när det ringer på dörren. (konstigt att man kan tycka att en sådan irriterande sak kan vara saknad). vet att hon kommer att få det jättebra hos elin. annars skulle hon inte posta detta på facebook; http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1835402497

nu har jag iaf lov. så otroligt underbart! ska åka hem till min lilla snigel imorgon. har inte packat ännu... det blir min nattliga uppgift ;)

glömde min tvätt i torkrummet i morse. tanterna blev helt galna och skällde ut den ambitiöse som fick gå och hämta tvätten och sen komma försenat till sitt jobb (gissa om han gillar mig nu...). sen när jag kommer hem upptäcker jag att den ambitiöse har tagit med sig ngn annans tvätt. woho!! nu måste jag gå och be om ursäkt till en bitter tant. the playboygirl sa iaf att hon sett att det satt uppe en lapp om en förlorad tvätt. så jag garderade mig med tre kexchokladkakor och gick tanten till mötes. the playboygirl var snäll och stod vid min sida (phu!). men tanten som öppnade tackade oss så. "ja det har ju varit så mkt stölder. min granne förlorade en massa fina saker i tvättrummet...osv osv". gud vilken lättnad! jag fick truga för att hon skulle ta min gåva. men det kändes ändå rätt att ge henne ngt för oron. så denna dag bevisar att vissa tanter är värre än man kan tänka och otroligt mkt bättre än jag tänkt. alla är vi olika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar