fredag 9 oktober 2009

bokklubb

jag tror att jag börjar bli gammal. jag vill vara hemma och greja, gå med i en bokklubb, skaffa mig ett tryggt liv, ha regelbundna träffar med vänner, gå på samma gympa varje vecka osv. visst jag trivs jättebra med att vara här. men så ibland saknar jag ett helt stabilt liv. ett sånt där tråkigt som alla flyr från. jag är kanske inne i ngn slags 30 års kris fast tvärt om. eller så är det för att jag vet att jag inte kan få det som jag vill ha det som mest.

igår var en dålig dag. mådde dåligt typ hela dagen. så hade vi yoga i slutet på dagen. och yoga för mig är...ja jag vet inte men jag släpper allt annat. så jag grät och grät och grät. och fast att lektionen var slut så kunde jag inte sluta gråta. eftersom att jag låser så kunde jag inte lite snabbt smita ut. så nu har hela abend schule sett mig gråta. visste knappt att det fanns så mkt tårar. borde de inte ta slut ngn gång? eller kommer tårarna från ngn slags påse som ständigt fylls på? en jäkligt stor påse. på sätt och vis var det skkönt att gråta men jag tycker att det är lite jobbigt att alla såg. men det gick lixom inte att hålla inne. nils ringde när jag kom hem...ja det gjorde ju inte saken bätrre.

ja nils ja, varför ska det vara så svårt? nu har vi iaf bestämmt att jag ska komma dit nästa helg så att vi får prata "på riktigt". har ju en känsla av att jag kommer att gråta lika mkt då som igår. jag vet inte om det är bra att vi ses. men ja...nils var övertygande. så det är väl värt att testa. synd bara att det blev den enda helgen då jag hade planer. men men. feste, återträffar och föreställningar kommer tillbaka.

snart är det lov iaf. då får jag besök. jag tycker om besök! när brodern var här gjorde jag slut på 80 euro...hoppas att det blir lite billigare för nästa besökare. annars kommer jag att bli ruskigt fattig.

nu ska jag äta frukost.

1 kommentar:

  1. Det är ok att gråta även om det är jobbigt när andra ser.

    SvaraRadera