onsdag 6 maj 2009

kaos i knäckebrödsfabriken

ja så har jag nu blivit; guldlock, blonderad ryska, kyckling-gul, eller i vanlig folkmun; blond! känns rätt ovant. får mig fortfarande en chock varje gång jag ser mig i spegeln (vilket jag ju gör ca 6 timmar varje dag). av ngn anledning så tog jag inte med mig silverschampot hit. hade väl antagligen en jättebra anledning då men nu känns det rätt korkat.

annars tuggar jag i mig mina knäckebröd. hela min väska var totalt full med mat efter påsk. så jag äter knäckebröd, cheddar, kaviar, mammas müsli och mormors saft varje dag ;P det är sverigelyx det! när jag tränar äter jag mammas super-barer. oj så mkt bra energi! ska göra egna när mammas är slut, vilket de snart är.

städade och gjorde fint i helgen men nu är här skitit igen. om inte samma skit så lika mkt. golvet är ju lika smutsigt igen, tvättkorgarna överfulla, träningskläder överallt, wilma grejer över hela golvet....ojoj

goda nyheter för idag är att vi nu äntligen blivit färdiga med fucking jävla kuk difficult appartment! lycka. detta firade "vi" genom att köpa mat (jag bjöd nils). känns så skönt att äntligen vara färdiga med dem. var ju ändå mer än 8 månader sedan vi flyttade ur. "but you´r not poor", eh jo det har ju med saken att göra. nils har inget jobb och jag lever på studiemedel, vi har världens resurser för att ligga ute med 1000 euro...INTE! pucko! men nu är vi färdiga med dem. de hade fö. skaffat en hund. så stressad, stackars liten. kan inte vara lätt att bo där. ingen trygghet alls.

har kommit på en bra grej, hata mig inte nu mamma, men jag har kommit på en ekonomisk lösning på att jag (smart som jag var i packningens stund) inte tog med mig mina svarta byxor hit. jag köper dem helt enkelt, stoppar in lappen, använder dem och lämnar tillbaka dem. aha smart va?! fungerar det inte så kan jag ju ha köpte ett par bra. de som jag köpte idag hade fleece insida vilket resulterade i totalt överkokta ben. trodde seriöst att man skulle kunna känna matlukt från dem. ja som jag inte nämnt men som är väldigt avgörande i allt detta är att vi måste ha svarta byxor, lila top och vitt hårband till föreställningen. mamma kommer ner innan så hon kan ta med dem tills dess men så måste vi visa upp oss på skolan, så att läraren kan säga att vi ser ok ut. och då är det meningen att jag ska ha kläder på "lån".

internet krånglar...blajblaj

1 kommentar:

  1. Haha det är så typiskt dig Bodil!
    Köpa ett par byxor, använda dem och lämna tillbaka dem!
    That´s why I love you :D
    Kramar Moa

    SvaraRadera