fredag 22 maj 2009

föreställning

på söndag har vi föreställning. är lite nervös. men jag hoppas att det ska gå bra. kan ju numren egentligen. men tänk om jag får en black out. mamma, gunnar, aglaja och nils ska titta. men jag ska försöka ha så kul jag kan. det är ju jättekul att få visa lite.

frågade min lärare om man skulle raka benen innan föreställningen. eller om man alls kunde se det. hon blev helt chockad. "vadå, rakar inte du benen varje dag?" "nej kanske en gång varje år, om ens det". så kom hela hår-diskussionen upp. flera blev förvånade över att nils tillät det. "men vadå han har ju mer än dubbelt så mkt och skulle aldrig i livet ens noppa ögonbrynen för min skull" "ja men ändå". vadå, ja men ändå. han har skägg, han har hår överallt, buskiga ögonbryn (om man ens kan nämna det i plural!). men ändå så är det flera som är totalchockade. varför ska tjejer vara total spacklade och uppsnyggade jämnt medan killar knappt ens lägger ner lika mkt jobb till ett bröllop? vad är det för värld vi lever i? vadå, "jag gör det för min egen skull". så fort man inte gjort ngt som man "ska" så kommer frågan "vad säger din pojkvän?". "det är äckligt", jo visst svinäckligt. tar bort fräscha saker som svett och bakterier. det vill man ju ha. och killar som är så himla fräscha jämnt deras hår är gjort av änglahår och inte taget från ett djävulsskrev som för oss kvinnor. visst, klart att man får göra som man vill med sin kropp. men varför ska det bli en så himla stor grej om man inte gör vad en kvinna "bör".

ikväll kommer mamma och gunnar. är så glad för det. har städat hela dagen för att det ska bli riktigt fint.

3 kommentarer:

  1. Jag rakar heller inte benen varje dag, men kanske lite oftare än du. Typ tre gånger om året kanske...

    SvaraRadera
  2. Hej Bodil. Emelie H här :). Jo, vet inte om du är hemma vid midsommar, men om du inte har några planer så får du mer än gärna komma till mig och erik :) Ta med Nils också om han vill!

    SvaraRadera
  3. haha bra bodil stå på dig! känns som att killar oftare än tjejer skiter i om man har rakade ben eller inte. iaf har både jag och min kompis fått utskällning av våra pojkvänner/ex för att vi rakat benen haha. är helt sjukt att tjejer/kvinnor ALLTID ska vara perfekta, inte få ha dåliga dagar, inte få ha en finne i pannan, en tova i håret osv medans killar/män får vara helt naturliga om de så vill. å andra sidan kan de inte dölja sig under några lager smink på samma sätt som man som tjej kan. har man inte sovit en natt är det rätt skönt att bara kunna smeta på massa kajal så vips är påsarna borta utan att man får massa konstiga blickar. finns både gott och ont i det där.
    är du i sverige nåt i sommar? hör gärna av dig för en fika eller öl i parken eller så om du vill :)
    kram sara gelotte

    SvaraRadera