måndag 25 maj 2009

föreställning

nu är det lugn och ro i smultronskogen igen. vi vinkade av mamma och gunnar imorse. solen skiner och ALLA är i parker. vi har varit iväg hela "morgonen" men hungern kallade oss hem igen.

jag vill ha en ny kamera. min är kass. men nu har jag köpt en dator för pengar jag inte har så det är väl egentligen mer än nog. men så är det ju så kul att dokumentera. titta tillbaka. vad hände egentligen?

föreställningen gick bra. var jättekul. samtidigt kändes det konstigt, allt jobb över på mindre än en timme. det var riktigt go stämning hela dagen trots all nervositet och all väntan. lärde mig en ramsa; zehn zame zigen zogen zhen zetna zucker zum zoo. vet inte hur det stavas men den låter så. betyder; tio tama getter drar tio zetna=50 kg socker till zoo. de fick lära sig sex laxar i en laxask, sju sjösjuka sjömen. rätt kul. tog bort nervositeten när jag istället gick omkring och tänkte på tyska ramsor. mamma, gunnar, nils och aglaja kom och tittade på mig. så kul att få visa för ngn. hade ju inte alls känts lika kul om det bara hade varit främlingar.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar