lördag 7 februari 2009

stora shoppingdagen

idag har jag shoppat, verkligen shoppat. var ju inte alls meningen. skulle ju bara följa med becca..men ack det gick inte så bra...eller så var det det gjorde. köpte massa fina saker som jag ska visa för världen vid första tänkbara tillfälle. med tanke på att alla i lägenheten, utom en viss soffpotatis, var ute så kommer det nog att bli "stor" visning ikväll. annars blir det mest melodifestival och sällskapsspel, med det är inte så illa det heller. vi får ju iaf ett tillfälle att klä oss i jeans, det är inte varje vecka!

fikade för typ 10 euro idag, omg! orkade inte hålla på att kolla priser så jag bara köpte. men oj oj vad lite fika kan kosta. skulle jag få så mkt betalt skulle det kunna finansera hela mig. inga jobbiga lån, bara baka lite paj. köpte ngt som såg ut som en smashad paj. var ngn bayisk speciallité som café-damen inte ens kunde beskriva. vilket resulterade i att jag fick en totalt överfull talrik med denna skumma gegga. rätt god faktiskt fast kanske i lite mindre kvantitet.

känns konstigt att det bara är två veckor kvar i skolan innan lovet. har gått fortare än jag trodde att det skulle gå. så här länge har jag och nils aldrig tidigare varit ifårn varandra. om man inte räknar innan vi träffades eller under vår "paus". snart är det 14 feb. undrar om nils kommer ihåg mig i år. egentligen är det väl en rätt obetydelsefulldag men jag kan samtidigt tycka att det är lite mysigt. en dag för att minnas den man har kär. ett skäl att göra ngt fint tillsammans. men nuförtiden är det kanske mest ett tvång som ger människor köptvång och som ger företagen möjlighet att få in sin årsinkomst. men tanken är god. jag kommer att tänka på nils iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar