söndag 22 februari 2009

oslo

nu är jag i oslo. här är det snöigt och töigt. har tänkt att ta massa kort men det har gått sådär. idag jobbar nils som assistent. men han lovade att ta med sig bullar hem som plåster på såren. så nu gäller det att roa sig själv (nej de andra i lägenheten räknas inte. de sitter bara och spelar heros och när jag erbjöd en utflykt gav de mig den nedvärderande blicken som sa "du är ju dum i huvudet".) men jag känner ju inte till oslo plus att min ekonomi inte direkt flödar. så vad ska jag göra? jag har redan läst ut min bok som jag skulle ha hela veckan. den var dödsbra. musselstranden, läs den! jag får väl låna ngn "bli-en-bättre-människa-bok" av nils om jag vill läsa ngt. men just nu ska jag försöka att hitta på ngt att göra. baka? promenad? oslo, vad gör man här mer än att jobba?

annars är allt underbart. äntligen får jag mysa, bråka, leka, prata, pussa, klappa, viska i öronen på nils percis så mkt jag vill. eller ja så länge han går med på det. men jag saknar min lilla wilma. tänk att man kan bli så fäst vid ett djur. och särskillt sitt eget. jag menar jag tycker att det är jättekul att träffa vally, kalo och balloo oxå men jag saknar dem inte alls på samma sätt. wilma är ju världens bästa. hon luktar så gott på kinderna, hon har så underbara försök att å upp mig på morgonen, hon får mig att gå ut och leka med henne...åh min lilla skatt.

men det bor världens tjockaste katt här. han heter tigergutt och gillar bara att bli klappad på huvudet. men det är seriöst helt inponerande att han kan gå. han är inte tjock...han är smällfet, svullstig, grisliknande...

2 kommentarer:

  1. ett besök i vigelandsparken är ett måste i olso! och munchmuséet såklart. skriet är inte helt fel att ha sett :P annars är parkerna och öarna väldigt mysiga i oslo, fast det är ju mest på sommaren. elinas favorit i oslo var botaniska hagen och att besöka nya operahuset och gå upp på taket. min personliga favorit är ingens gate, marknad på söndagar men mysigt jämt annars också. huasmania precis brevid är också ett trevligt stället att gå och titta på. allt detta är gratis (Y) hihi. ska försöka skriva ihop ett brev snart... ha det fint kramhej /sara gelotte

    SvaraRadera
  2. tack tack sara. ska på utflykt med nils idag. han fick lite fler ideer på vart han skulle ta mig. ser fram emot att läsa vad du gör nu! kramar

    SvaraRadera