torsdag 24 mars 2011

vår igen...

när pappa var här var det som att vintern var tillbaka. men dagen efter att han åkt var värmen tillbaka. det var som att ngn högre makt inte alls ville att det skulle vara varmt när han var här. kroppen kom i något slags chocktillstånd efter de snabba väderbytena. har varit helt slut och haft en massa träningsverk, lika så resterande klass och kompisar. så himla konstigt. har aldrig varit med om att jag blivit så påverkad av vädret som när jag bott här.

imorgon kommer min datasuport för att hjälpa mig att fixa denna långsamma burk. eller ja det är inte bara därför han kommer... gäller bara att ytnyttja läget?

idag har jag hängt ut årets första tvätt. solen skiner och det är riktigt varmt. "häftiga" killar går i t-shirt och "snygga" tjejer i kortkort. nu är det slut på vintern!

igår var min barndomskompis här i münchen. hon är modell och hade ett endagarsuppdrag här. de blev klara tidigare än tänkt och jag skolkade mina första klasser för att kunna träffa henne. var riktigt mysigt! vi gick igenom en kyrkogård, hittade inte ingången till en affär och drack skabbigt kaffe... tack och lov att det är sällskapet som räknas! :)

påskliljorsknopparna är sprickfärdiga. snart blommar det gula hav på väg till skolan :) på tal om gult så växer det en massa maskrosor längs husväggarna. underbart!!

puss hej

1 kommentar:

  1. Vädret tyckte kanske inte jag var tillräkligt cool så det gjorde vad det kunde för att kyla ner oss.

    SvaraRadera