onsdag 2 februari 2011

nils



jag längtar efter min nils! men det känns bra. inte så att det är underbart att längta, men just det att jag har ngn som jag tycker mycket om. jag vet att ngn längtar efter mig. jag har ngn att ringa när jag känner mig ensam. det är ngn som ringer mig när jag minst (!?) anar det. så länge jag gör ngt med mitt liv här nere så går det bra att längta. men det blir lite överväldigande när det är mkt i skolan så att all min lediga tid går åt att vara hemma för att vila upp...och tänka...

var tvungen att hämta upp min tvätt från torkrummet klockan åtta i morse. usch och fy för att gå upp ås tidigt. fattar inte att jag orkar jobba på sjukhuset där jag börjar kl 06 inne i stan. (fast att jag orkar är väl nästan att ta i. jag överlever det...). när jag kom upp med all tvätt så åt jag frukost istället för att gå och lägga mig igen. och nu är jag fortfarande uppe. wow! har äntligen lagat wilmas jacka, varit på banken och lämnat in foton. duktigt va?! men frågan är om jag inte viker snart. wilma ligger i sängen och sover och det vore inte helt fel att lägga mig vid hennes sida för att "vila" lite (borde kanske ha situationstecken över "lite" oxå...).

igår gjorde jag fiskgratäng och potatismos. mums! såsen skar sig men den var god. inget för ögat men mycket för munnen så att säga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar