onsdag 9 februari 2011

tv-spel

när jag spelar tv-spel så händer det att jag tittar på fel ruta. dvs att jag tror att jag är personen i den övre rutan, allt går så himla bra. gubben gör precis vad jag vill till personen jag spelar mot undrar varför jag står still... jag tror att det går bra och att det ser bra ut men sanningen är att jag är den undre gubben och att allt går åt skogen och min motspelare vinner.

just nu känns det som att jag just fått reda på att jag tittat på fel gubbe. kändes så bra i skolan men just nu känns det som att allt jag gör är fel. vi ska göra ett stycke inför gasteig i modernt där alla har olika roller. men jag och några till är knappt med. det är ett ca 7 min stycke och 2-3 min är solo. trots att en person får göra så mkt själv är samma person stand by på en annan stor roll och gör ytteligare en grej... medan vissa av klassen (som jag) bara är med på en liten grej och är sen stand by på en annan liten grej. är jag så kass? läraren vill knappt se mig på scen... det vi gör i skolan är inför stycket och de enda som blir korrigerade är personerna som sen ska göra det på scen. dvs att enda gången läraren ens tittar åt mitt håll är när vi gör en diagonal, allt annat gör jag "för min egen skull". bitter!

blir så skönt att komma hem på lördag. jag har iaf inte tittat på fel ruta vad det gäller nils. då skulle jag bli krossad. "men bodil har du inte fattat, du var ju bara min så-länge-flickvän innan jag hittade den jag verkligen vile ha". vad är väl ett stycke i skolan när jag får ha den pojkvän som jag älskar?!

är bara lite bitter, det går över.har kollat igenom mina bilder för att bli på bättre humör. finns ju så mkt i mitt liv som är bra. även om jag inte får bekräftelse i dansen så får jag bekräftelse som koreograf. det är ju bra, jag vill ju bli pedagog! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar