torsdag 27 januari 2011

skola

nu har det kommit upp ännu en sak på lovet... min balettcoach har frågat mig om jag vill vara med i hennes stycke till stückchenweise. och det vill jag ju! blev hur glad som helst att hon frågade. men jag kan knappt säga ja eftersom att jag är hemma under hela lovet. nu måste det bara bli hur bra som helst hemma annars...ja annars tar jag en sista minuten-biljett tillbaka!

jag är inte lika bitter som det låter som. känns bara lite surt. samtidigt ska det bli helt underbart att komma hem och träffa nils. måste bara hitta passning till wilma. det bästa vore ju om hon kunde stanna i lägenheten. eller ja det bästa vore såklart att ngn som mest ska vara hemma och gå i parker ville ha henne. men näst efter det är det bästa om hon kunde stanna här.

igår hade vi jazz som vanligt. men vad som inte var som det brukar med denna klass var att jag fick massa beröm! sken som en sol efteråt. brukar annars hör "BODIL!!" och efter det en djup suck. men nu var det istället. "titta på bodil!". vet inte alls vad jag gjorde för skillnad men jag fick en guldstjärna av läraren :).

blir lite trött på en tjej i min klass. hon är inte heller så bra på jazz. så frågade jag henne om hon ville vara med och öva då resten av klassen övade. "nej jag skiter i hur det går". ok visst, det är väl upp till henne. men jag frågade iaf för säkerhets skull en annan gång med så att hon skulle kunna öva med ngn om hon ville. nej nej det ville hon absolut inte. så igår så storgråter hon för att hon inte kan! vad tror hon? att vi ska komma och trösta när alla har övat utom hon. förra året grät hon efter varje jazzklass. i år "bara" efter varannan...men ändå. seriöst. samla ihop dig och spara det tills du kommer hem. ibland kan det ske, javisst. men inte varje dag! ingen orkar hålla på att trösta och dunka rygg för att hon inte klarade att snurra en dubbel eller för att hon inte lärt sig kombinationen.

nej nu ska jag gå ut och köpa yoghurt så att jag kan baka färdigt brödet jag började på igår. så kanske det kommer ett roligare inlägg efter det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar