tisdag 25 januari 2011

nils återbesök...

just som jag hade diskat färdigt och plockat upp i mitt rum så ringer nils. "hej, kan du öppna porten?"...med maximal otur i alla led så missade han planet. det blev en extra myskväll och en 2000 dyrare helg än vi planerat.

men vi gjorde vad vi kunde för att få det att kännas som om vi bodde på hotell. vi tappade upp ett varmt bad och jag hällde i två olika sorters badskum. åh så härligt! ...tills det att jag fick en allergisk reaktion och det började klia och sticka överallt. vi båda var rödflammiga och ville plötsligt inte bada mer. så gick det med den hotellkänslan... men jag fick ju iaf en extra kväll med nils. :)

eftersom att nils ville vara tidigt till flygplatsen så kom jag en timme tidigare än jag brukar till jobbet. var ändå rätt gött. då hade jag tid att andas, annars måste jag hela tiden kolla på klockan. mamman där jag jobbar har så sjukt mkt energi. blir helt inponerad. hon fick barn i slutet av november men den lilla bara sover eller tittar. så mamman skottar snö, stryker, gör om i köksskåpen, tvättar, lyssnar på en italienskakurs, gör fika, städar och grejar under de 4 timmar som jag var där... undrar ibland varför hon är hemma. men så får jag påminna mig om att hon är nybliven mamma. för det kan man verkligen inte tro.

idag ska jag visa upp mitt stycke. så får vi se om det får vara med på stückchenweise. känns lite nervöst. han ville bara ha ett humm om hur det ska vara. och ett humm är allt han får. det måste verkligen putsas en hel massa. vi hade ett rep igår, ett rep fram till 23.30... phu vilken sen kväll. men det blev ganska komiskt ändå. i min hjärna väger alla luft och det är så lätt att lyfta och lyftas överallt. men i verkligheten är det lite annorlunda. men efter att mina stackars dansare ramlat i golvet ett antal gånger så fick de till det. är super nöjd!

har prüfung på fredag... är nervös. känns som att vi skulle behöva minst en vecka till att öva på alla saker!

sen har jag yogatest idag. yogaläraren är sträng och jag vill typ gråta på varje klass. hon tycker att allt jag gör är fel känns det som. spelar ingen roll om alla gör likadant som mig, det är jag som gör fel...suck!

det är så mycket denna vecka! klarar jag allt så ska jag fira!! :)

2 kommentarer:

  1. Hur gick yogatestet?
    kram pappa

    SvaraRadera
  2. nja får jag väl säga. hon tycker att jag tar det lite för lugnt. får göra som hon vill i skolan och undervisar jag senare får jag göra som jag vill där. vill själv ta det lugnt och inte stressa mig igenom en balansövning...

    men jag är glad ändå. jag tycker själv att det är bra bara jag klarar att hålla i yoga på tyska. men läraren tycker att jag borde vara lika bra på tyska som de andra...

    SvaraRadera