tisdag 28 september 2010

moderndans

att dansa modernt ska vara fritt. ska vara typ vad som helst. en person som går över en scen under 10 min...ja det är moderndans. men att göra ett oseriöst stycke i moderndans är tydligen att göra narr av den moderna dansen... blir så trött. vi är väl olika. vi gillar olika vi vill ha det olika.

jag tycker att en lärare ska vara go och gla men samtidigt ha en väldig pli. men andra tycker att det ska vara strängt och hårt och döds seriöst. kan det inte bara få vara olika? måste det ena vara rätt eller fel?

när jag får komplimanger av mina klasskamrater. "du är den bästa pedagogen i klassen", "jag hade velat gå på dina klasser", "du är underbar när du undervisar". då kan väl inte en lärare säga att sättet jag gör min undervisning på är fel. att ingen kommer gilla den typ...det finns ju redan de som gillar den! sen kan ju lärarna säga saker för att jag ska bli bättre. men att säga att jag med mina stycken gör narr av moderndans är bara elakt. blir ledsen fast att jag vet att läraren som sa det bara hade en dålig dag för jag har fått beröm av samme lärare innan för samma stycken...suck!

har flyttat tillbaka till elin nu. nu ska jag förhoppningsvis inte behöva flytta innan jag ska flytta tillbaka till mitt egna rum.

till helgen ska jag hem till min nils. ska bli underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar