lördag 18 september 2010

jag blir så trött ibland!



suck och stön! tror att jag har ngn ond dragningskraft som gör att alla tyskar bara måste skälla på mig eller säga till mig vad jag får och inte får göra eller vad jag ska och inte ska göra... orka!!

min kära syster har sytt en dirndl (en viss sorts tysk klänning) till mig. men eftersom att jag inte var hemma när den kom så gav brevbäraren den till min granne. grannen har sen rest bort... vet inte om det bara var över dagen eller om det är längre. kunde inte de ha gett den vidare eller nåt. nu kan jag ju inte få tag i den. suck suck.

passade ellen idag. så skulle vi åka buss och jag får in barnvagnen. men då ropar busschauffören att jag gått in genom fel dörr och att jag måste flytta på mig och en himla massa annat. så jag börjar dra vagnen till det "rätta" stället men när jag kommit typ hälften så börjar han ropa igen att jag måste gå ut och sen in igen för annars blir det fel. när jag skiter i det blir kan sur. men sen tystnar han och kör vidare.

ska passa barn imorgon och det har varit en himla massa strul med wilma. hon skriker så fort hon är ensam och jag kunde inte ta med henne. så ringer mamman och är stressad och sur och gör min dag ännu värre än den redan var...

vill bara gå och lägga mig och sova bort alla bekymmer. blir så trött.

men allt har inte varit dåligt idag. ellen var en ängel och wilma har varit lugnare än vanligt. löste sig med hundvakt till imorgon. varit på restaurang med klassen. så nu känns allt bra igen. orkar bara inte bli utskälld mer för obetydliga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar