tisdag 17 januari 2012

hemresan



det var en smärre kamp att få hem min klump till väska. en helt vanlig bag som gick från 8kg till 25... fuskade lite vid incheckningen, la väskan delvis på stålkanten innan vågen så att alla kilon inte visades. så min väska kom med utan några problem! att transportera klumpen till och från flygplatserna var ok då där fanns bagagekärror. problemet var när jag skulle gå hem från vagnen. bor bara 5 min bort men de 5minuterna kändes plötsligt väldigt långa. gick in till city torget där jag hoppades på att finna kundvagnar, men icke! alla kundvagnar fanns inne på ica inte utanför...doh!

så jag började kämpa mig hem. men efter en liten bit körde ett pizzabud förbi, efter backen vände han och kom tillbaka. han vevade ner rutan och frågade om jag behövde hjälp. vilken ängel! från och med nu ska jag alltid beställa mina pizzor från pizza online! trots pizzor i bilen och kunder som väntade körde han hem mig. dagen och veckans hjälte!

i lördags hade jag inflyttniing-/födelsedagsfest. blev lyckat! är helt nöjd :)

2 kommentarer:

  1. Tack söta, underbara Bodil för en jättemysig fest! Jag drack inte upp alla din sprit eller åt all din mat, men det jag smakade var gott och uppskattat och folket var trevligt! Sånt får du gärna anordna igen! /// Therese

    SvaraRadera