fredag 29 januari 2010

mask

igår var jag duktig. bakade bröd och gjorde grön ärtsoppa. riktigt roligt faktiskt! och gott ;) tänk att det var så lätt att göra ärtsoppa. måste gjort ngt fel...kokade ärtor med två buljongtärningar, färdigt! super gott. var väl kanske inte äkta ärtsoppa eftersom att jag inte hade några "normala" gula ärtor. blev några gröna som låg i mitt skåp. fick dem av schlager innan hon for. så har ingen som helst aning om vad det var för sort. goda var dom iaf.

i veckan hade jag en skräck upplevelse. i tisdags under rasten skulle jag unna mig några nyinköpta majskakor (som riskakor fast majs). men innan jag hann ta upp första såg jag att ett majskorn rörde sig...och sedan en till och en till...hela förpackningen var full med mask! så äckligt! rös i flera timmar efteråt. urk blä usch fy kräk spy hu hu hu... så det blev att gå igenom hela mitt skåp här hemma för att se var de kom ifrån. men hittade bara en enda som fastnat i en sirapsfläck. så min lilla masksamling som ifrån affären...huuuuuuuu! detta gjorde iof att jag hittade de gröna ärtorna...ja som alltså inte var vanliga gröna ärtor utan ngn annan sort. liten, lite svart, mörks grön lite i formen av en kidneyböna fast i miniatyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar