fredag 15 januari 2010

födelsedag



nu har jag fyllt 22. oj oj min tid är räknad. känns så konstigt. innan betydde varje år så mkt. man kom in på krogen, man fick komma in på systemet, man ansågs mognare i andras ögon, men nu...ja nu händer ingenting. jag blir ett år äldre det är allt.

hade en bra dag. typ. min umeåbo kom och hälsade på innan skolan. vi bakade kakor och pratade. sedan följde den snygge med och tittade på mig i skolan. han skulle egentligen varit med på jazzen men han gav upp innan de ens visat två steg. ibland tror jag att vissa killar tror att de är så himla mktt bättre än de är. jag sa till honom att det inte var nybörjare, jag visade honom steg som han knappt klarade, men ändå...det här skulle väl han klara. pff! ja ja det spelar ingen roll. var kul att han ville följa med och se vad jag gör.

eftersom att jag varit sjuk så hoppade jag över de frivilliga klasserna och åkte istället hem till en klasskompis efter jazzen. vi beställde pizza och bara pratade. den snygge började 06. så vi blev inte så sena där. men det var mysigt ändå. kul att bara prata och umgås lite utanför skolan.

men sen...phu! ja jag vet inte om det är för utelämnande för honom om jag berättar det här. men iaf. den snygge hade en "hemlighet" som den ambisiöse råkade berätta för mig. och jag blev så arg....så ledsen så besviken. gick en lång nattlig promenad för att skaka av mig det värsta. men åååå, vissa saker klarar jag inte.

för att lätta lite på mina agretioner köpte jag en peruk. mamma hade ju slängt vår gamla röda tuviga sak ssom jag kände mig så fin i när jag var liten.

så igår började vi dagen med en timmes yoga. yoga med vår "riktiga" lärare. jag grät hela timman. helt sjukt att man kan producera så mkt tårar. jag hade kanske paus från mitt gråtande i fem minuter sen startade det igen. hatade mig själv för att jag tagit på mig röda shorts. de matchade nu väldigt käckt med mitt totalt rödsprängda ansikte.

wilma är inte helt nöjd med att sitta modell...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar