fredag 13 november 2009

fredag

så har det blivit fredag igen. denna vecka har varit tung. vi hade ändå bara en veckas lov, det är ju inte så illa. men jag har haft ont överallt, framförallt i huvudet. eller kanske inte ont, men jag har varit så otroligt trött.

igår var jag iaf duktig. tvättade 5 maskiner tvätt, gjorde älgbiffar, potatis och brunsås, köpte hemresebiljetterna för jullovet...ja det var nog det. det kändes så mkt igår men nu när jag skriver det så bleknade det..hrmm. ikväll ska jag förhoppningsvis följa med den ambisiöse på en klassfest. måste bara hitta ngn som kan tänka sig att ta hand om min lilla supran.

efter att jag skaffade wilmas skällhalsband har hon lärt sig att gnälla precis under skalan att makapären inte ger utslag. hon är hopplös. men jag ska försöka att fjäska med ben och komma hem bara lite senare än vanligt. vi får se om det fungerar.

igår träffade jag husets andra pudel. en beige mellanpudelhane. vi bestämmde att vi skulle gå ut ibland så att våra hundar skulle få leka. saknar ibland emma. (grannhunden på förra stället). det var så roligt att se wilma leka. hon är ju så blyg vid första anblicken så det blir så sällan att hon får leka. men emma kände hon så de bara lekte och lekte. hoppas att det kan bli lite samma sak med hon i huset.

saknar mina dbgy-vänner. försökte få min blogg att följa moe-hoes blogg men det gick sådär. hittade ngn knapp men där var man tvungen att skriva i email. jag vill ju bara att den ska komma upp på min startsida...hrm..det där med datorer alltså.

på tisdag är det stückenweise, ska bli så spännande. men de har glömt mig för 10:onde gången....jag finns inte ens med i programet. men vi gjorde en liten fin röd ruta så att de säkert ska få med oss. det känns som att de borde vara extra noga med oss eftersom att vi är det första och enda stycket från abendschule. men men det är hannes vi pratar om...mer förvirrad finns ju inte. sista repet idag, ska bjussa på svenskt godis och vara extra snäll. de är så duktiga. jag klagar och rättar efter varje gång de gör ngt, men de har stått ut. inte illa alls!!

nu är det dags för frukost!

1 kommentar:

  1. hej min vän! vi saknar dig med! ska du inte komma hem magnus ska ha inflyttningsfest den 28;)...saknar dig puss //sarah

    SvaraRadera