tisdag 7 april 2009

min mormor



idag har jag och syster e varit hos min mormor. så skönt att vara borta flera timmar och bara bli uppassad och inte göra någonting. vi satt och löste korsord och pratade skit medan mormor förberedde mat, efterrätt och kaffe med kaka. gott gott. mormor har blivit så avslappnad på de senaste åren. så kul att hälsa på. hon blir så glad. det är inget "stackars lilla mig som är så ensam. du kommer så sällan" utan istället "åh va roligt med besök. jag har ju så mkt tid så det är så roligt att laga middag till er". samma budskap men med olika syn. känns så skönt. (detta var inga riktiga citat utan bara mina tankar på vad hon säger. som vanligt då alltså) fick med mig saft hem. nu münchen, nu ska jag på riktig picnic med saft och bullar. (mamma fyllde min frys med bullar när hon kom...aum!)

snart är det påsk. då ska jag och pappa till hålt. ska bli så skönt att vara ute i skogen. jag är verkligen ingen statsmänniska. mår så bra i skogen, i friska luften.

hade tänkt träffa kompisar ikväll men ingen kunde. alla hade andra liv...hååå. men jag e och pappa har ätit god khmermat och haft det gott. mest lite konstigt att när jag var så inställd på att åka någonstans och träffa folk och så kunde ingen. men det får bli en annan gång. blev så glad av att det var så många som blev så glada när jag ringde!

wilma är inte alls van vid konkurrens. hon har lite problem att dela med sig av uppmärksamheten. är nog bra att vara här så att hon får lära sig lite vett och etikett.

berättade om mitt liv för min relationscoach idag. undrar hur han kommer att reagera. ibland undrar jag om jag har ett helt ordinärt liv med alla de svårigheter som alla haft eller om mitt liv är annorlunda. kanske allas liv är annorlunda. alla har ju sina saker i bagaget. utom ecartolle då, han är helt perfekt, fucking jävla ecartolle. jag vet ju inte ens hur hans namn stavas...

idag har jag ätit en massa ballerina cocko, omg så goda!! nya favoriten. aum!

1 kommentar:

  1. vill bara säga att tjejen på bilden har inget med historien att göra.

    SvaraRadera