söndag 5 april 2009

hemma igen!



jag kommer aldrig att bli modell, men det är alltid kul att testa. syster h skulle ta kort på sina fina kläder för...hrmmm ett eller två år sedan. måste väl ha varit två år sedan, jag har ju helt annat hår jue. på tal om mig och bilder så höll jag på all kola vippen idag när jag såg på mammas kalender. aprilbilden var den skabbigaste ever på mig. dubbelhaka, påsar under och över ögonen, mittbena, skabbhår, fisrosa hy, gula tänder...huhuhuhu. vem valde den?!?! det är kalendern som vi syskon gjorde till mamma ngn jul då hon önskade sig det. men den bilden, har jag verkligen godkänt att den skulle vara med. phu, hoppas hon har lite besökare denna månad. men somsagt, ngn modell det blir jag aldrig. (tack och lov! iaf om bilderna ser ut som mammas aprilbild, ett riktigt skämt..ähä)

nu är jag alltså hemma igen. helt underbart. ska följa med pappa och syster e och springa om en 30 min. kommer dö! har inte sprungit sedan..hrmm somras? men nu har jag lovat att jag ska hänga på. jag får väl minska rutten och ligga 100m efter, men springa det ska jag. är nog lite bra för wilma att komma ut lite oxå.

igår var det släktkalas, min morbror fyllde 40, vilket firades med massa paj och tårta. gott gott. men alla dessa barn. var säkert 100st. nej så många var det inte men säkert 10. och de var supersöta (inte sötare än wilma då förstås). en liten tjej gick till sandlådan med sin hatt, fyllde den, och satte på sig den igen. då skrattade jag. var nog inte så kul att få ur all den sanden ur hårbottnen efteråt. men hon roade alla oss som såg på iaf.

nej ni, nu är det allt dags att ta tag i mitt rum innan vi ska ut. phu, jag kommer att dö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar