torsdag 24 juni 2010

privatlektioner

igår hade jag en bra dag. måndag och tisdagens klasser gick skit men så igår gick allt som jag ville. eller inte så att jag plötsligt var professionell dansare men att jag ändå gjorde mitt bästa hela tiden och att mitt bästa var mitt bästa och inte bara "ta mig igenom dagen-bästa". beklagade mig över att jag var kass i tisdags och då kom en som var i min dansgrupp och frågade om jag ville ha hjälp. så igår en timme innan klass gav hon mig en privat lektion, hur bra som helst. visst att vi är mindre klasser än dageleverna men trots det så har varje lärare 16 pers att kolla på varje lektion. men nu, nu var det bara jag. så hon kunde verkligen hjälpa mig. hur bra som helst!!

sen gick klasserna mkt bättre. vid den andra jazztimman så var det bara jag som dök upp. då fick jag en privatlektion även där. läraren sa verkligen bra saker. jag vet ju hur det ska se hur egentligen men jag får lixom inte till det. men nu fick jag en massa bra tipps om hur jag kunde tänka.

erbjöd min kompis att hon kunde få betalt för att ge mig privatlektioner varje vecka. det hade varit super. hon behöver pengar och jag behöver hjälp. men hon var lite kluven, ville inte ta pengar samtidigt som det ändå tog av hennes tid. men jag klart att jag betalar. kanske inte så mkt som hon "borde" ha men som iaf är lika mkt som de andra dansarnas städjobb.

har just packat in nils present. nyfiken på vad han kommer att tycka. spännande spännande!

wilma löper. så hon går omkring här hemma med byxor. eller egentligen är det trosor för bebisar men det blir som byxor för henne. tjock är väl inte riktigt ordet som skulle beskriva wilma ;)

typ hela min klass har blivit varnade för att de är för tjocka. väntar bara på att min varning oxå ska komma...helt sinnes. tjejer som är smala får ändå varningar. skolan vill verkligen att det ska vara ett anorexi-institut! blir så trött! men samtidigt så kommer man inte in i dagskolan om man inte följer deras ideal. så om jag sett ut såhär kanske jag haft en annan placering;

...eller så tar jag och äter en glass istället...

2 kommentarer:

  1. Ät du en glass eller två, en öl är inte heller helt fel.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag trodde dans handlade om någon slags rörelser, inte om utseende. Är det inte det miss universum är till för?
    Mera glass åt dansarna!

    SvaraRadera