måndag 14 juni 2010

inneboende

nu har jag hittat mig en inneboende för sommaren. känns hur bra som helst! har pratat med hyresvärdarna och se ska komma med en extranyckel någon gång under dagen. så himla skönt att slippa betala hyra då jag inte är här. måste ju spara en massa pengar nu så att jag kan göra fler sverige-besök under nästa år...det är så att jag blivit ihop med nils igen. de flesta visste kanske redan men kanske inte alla. men han ska flytta till Göteborg och jag ska vara kvar här, så det blir ett härligt pendelavstånd. antagligen oxå ett antal skolkande fredagar ;)

för intresseklubbens vetande så har jag läst 15 böcker i år. det var inte så illa va?!

netto hade ett erbjudande med saft. blev helt lycklig! (tyskarna dricker ingen saft, så vanligtvis kan man inte hitta ngn). och det är inte heller någon skabbig fun light saft, utan riktigt fruktig och god. lycka! den är väl inte lika god som mormors, men det kan nog ingen annan saft vara ;P har redan druckit upp 2 av de 4 flaskorna som jag köpte. får väl gå och kolla om de har några kvar. mums mums!

vad är det för fel på ett svensson-liv egentligen? så fort det är ngn som fått barn och föräldrarna jobbar med vanliga yrken så är det alltid folk som himlar med ögonen, talar illa eller mest föraktar. men jag tycker att det låter bra, någon gång vill väl alla hamna där. och även om man inte vill så gör man väl det förr eller senare ändå. så fort man har ett fast jobb man går till varje dag så är man ju fast. och barn, ja där tog det livet slut...;)

var uppe på vinden när jag var hemma i vintras och hittade mammas kartonger med sparade barnbläder från henne själv och från oss. omg va söta kläder! tänk att man varit så liten. då blev jag så sugen på att skaffa barn. men så nu i vår när jag passat barn lite då och då så har jag verkligen förstått hur mkt arbete det verkligen är. himmel! visst att vissa ungar verkar ganska lätta, men lyssnar jag till mina päron hur jag var när jag var liten så lär jag ju få världens illbatting. men om det nu blir så att nils blir pappan så kanske ungen får en del av honom. han var lugn som en filbunke. hemskaste hysset han gjorde som liten var att skriva sitt namn på en av skolans väggar...skulle jag skriva ner alla mina hyss som barn skulle det bli längre än ett gekåskvitto, och det vill inte säga lite!

nej nu ska jag packa ihop mitt rum så att min inneboende får lite plats med hennes grej.

2 kommentarer:

  1. intresseklubben antecknar en massa här.

    "längre än ett gekås-kvitto" Haha! ibland slår du verkligen huvudet på spiken! den var ju asbra. (om man inte är linus då för hans gekåskvitto blev ju inte så långt, de hade ju inga märkeskläder...)

    SvaraRadera
  2. Du var en underbar unge som barn, det ska va gry i barn ;-)

    SvaraRadera