fredag 19 november 2010

sniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigel!!!

sitter och väntar på att nils ska höra av sig. han ska komma till münchen idag och jag skulle egentligen redan varit på väg för att hämta honom. men det har varit bombhot mot flygplatsen vilket kan innebära förseningar, så jag bad honom skicka ett sms när han sitter på s-bahn. men han hör inte av sig. blir orolig att han försovit sig eller att de ställt in planet. längtar ju så efter min älskade snigel-pigel!!

igår träffade jag en en-veckas gammal baby. det var det sötaste och underbaraste jag någonsin sett! har innan tyckt att babys är fula när de är för små. men denna lilla varelse var helt otrolig. hade kunnat sitta dag och natt för att bara titta på henne. helt klädd i vitt så såg hon ut som en liten snöflinga. alldeles ren och oskyldig. hon är dotter till operasångerskan som jag städar hos. en helt underbar människa för den delen. klickade direkt mellan oss. visst hon är 14 år äldre men det spelar ingen roll. vi kan sitta och prata om allt och inget. känns så skönt!

även min andra mamma väntar barn. mammorna på båda ställena där jag jobbar var gravida samtidigt och de var beräknade typ samtidigt, men nu blev den ene förtidigt född och den andre är beräknad till nästa vecka.

lär mig en himmla massa. visst, jag har alltid vetat allt hemskt. det är ju det man hör. och så vet jag att man kan känna sin egen ryggrad genom magen så fort barnet är ute. men jag visste inte att: barnet är som en hundvalp som letar efter bröstet i blindo, att barnet typ är apatisk de första två dagarna, tittar inte, bara ligger som en dö sill och gråter ibland, att barnet utvecklas varje dag, att wilma inte ens noterar att det är en levande varelse...ja en himla massa! nu vet jag de för framtida bekymmer :)

hade prüfung i tisdags. klarade det men ska ta extra balett coach. tror att det kan vara nyttigt men det känns samtidigt lite tungt att de inte tycker att jag är bra nog. men nu jälar ska jag bli bra!!

fick sms av nils, planet var försenat!

jag har börjat att vara lite nyttigare. eller jag försöker. lagar massa linser och bönor och gör matiga mackor att ta med till skolan. mår faktiskt bättre. men ibland kan jag inte hålla mig utan tar en bunt pepparkakor. det är ju SÅ gott!!

har en helt underbar gästlärare nu. han är så jordnära och gör helt fantastiska övningar!

annars går det lite sådär för hela vår klass den här veckan. lärarna suckar och säger att vi är för dåliga. men jag ska verkligen försöka, vill ju så gärna!

pappa ska komma ner till vår julavslutning. ska bli så kul. hoppas att han känner att han kan vara stolt över mig och det jag gör. han stannar inte så länge. bara över sista helgen sen åker vi hem ihop. nice med resesällskap! tågen mellan münchen och köpenhamn har slutat att gå så nu måste man åka via hamburg. lite segt. men när jag har wilma får det väl gå.

nej nu ska jag hinna röja lite här innan jag ska åka och hämta nils.

2 kommentarer:

  1. jag tycker det låter vettigt att ta en näve pepparkakor ibland kära bodil. själen måste ju också få lite näring! men duktig du är med maten, bönor och linser rocks. ps du är väldigt fin och din blogg är alltid rolig att läsa. den är så "du".

    SvaraRadera
  2. Klart jag är stolt över dig
    Kramar Pappa

    SvaraRadera