onsdag 3 november 2010

hemma!



nu är jag hemma som i hemma. sällstorp i mitt hjärta ;)

pappa hämtade mig från tåget igår. sen åkte vi hem till han och åt krabba, mums! köpte en såndär konstig stickring på tiger i lund. han göra en hel lång korv under den tiden som pappa och jag satt och pratade om gamalt och nytt, framtid och förflutet, vänner och bekanta. riktigt mysigt att ha tänt i kaminen och bara sitta och prata. ingen film eller en massa alkohol, även om det oxå kan vara nice. men nu satt vi bara med varsitt vattenglas och pratade kvällen igenom.

ikväll ska jag till mamma. (gäller att fördela kvällarna rättvist ;P) det blir oxå nice!

tycker om att vara hemma. att bara vara, gå omkring och greja. konstigt bara att pappas hund baloo inte är här. det är bara katten friskis och jag. men det är inte så illa skottat det heller!

imorgon kommer snigel-pigel ner och då ska vi spela innebandy med veddige vårdcentral. är tuffare än dte låter! (och roligare än det låter med).

hittade en gamalt utskick från posten på pappas skrivbord;
"till en del länder hinner julposten bara fram med flyg nu. julbåtarna har redan gett sig iväg."

"om innehållet är värt under 500kr behöver ni bara fylla i den lilla gröna tulletiketten som ni får på posten. men ni får inte lägga i något personligt meddelande i paketet och det får inte vara igenklistrat"

"20g - 35 öre (julkort)
- 55 öre (postkort)
- 65 öre (brev)
100g - 1:20
250g - 2:30
500g - 3:40"

spännande spännande!

1 kommentar: