fredag 12 november 2010

bitter!

idag har jag haft en himla skitdag. den började egentligen väldigt bra. jag gick upp i tid, jag tvättade och städade. tänkte att jag skulle baka bröd. noterade då att jag inte hade ngn jäst. påväg till affären kommer jag på att jag inte har mina nycklar med mig. himla skit!! vad är det nu, 10 gången på ett halvår. måste sätta upp en stor skylt på dörren. gick och väntade på att miss rosa skulle komma hem. men hon kom aldrig. då åkte jag till elin som passade upp mig med kläder av alla de slag, passning av wilma, banan och gott humör.

tänkte att jag skulle ha med mig lite frukt till skolan så jag gick till edeka. men de tog visst inte kort under 5 euro. plus att kassörskan var en riktigt bitch. det är verkligen inget ord jag brukar använda men jag blir så arg. hon gjorde narr av mig och behandlade mig som skit. hon kunde varit vänlig. alla affärer runt om i världen har inte samma regler som ni!! ville så gärna skälla ut henne på svenska och bara gå. men snälla rara bodil står bara och tar emot.

i skolan får jag reda på att jag inte får gå brevid på yogan. trots att yogaläraren tycker att det vore bra. nej jag måste lita på skolan att de gör mig till en tillräckligt bra pedagog. mmm visst. bara det att vi inte har ngn praktik, alla klarar alla prov, vi får bara gå igenom saker som ska vara för nybörjare, vi har bara yoga för varandra där man undervisar i typ max 3 min var typ och man gör bara hållningarna på en person. åh vilken bra pedagog jag kommer bli...not!

sen gör jag allt fel känns det som. försöker till 1000 men det blir aldrig rätt.

blir aldrig smal. jag tränar och tränar. jag äter grovt bröd, massa grönsaker. men ingenting händer. fläsket sitter där det sitter. slutar jag äta orkar jag inte träna...så vad tusan ska jag göra. och nej jag äter inte så mkt godis som alla tror. visst jag äter på helger och lov och några pepparkakor lite då och då. men inga våldsamma mängder.

är egentligen nöjd med livet. det är bara denna jäkla skitdag då det känns som att allt jag gör är fel. tjock och ful och dålig...

typ hela mitt liv så har min hjärna sjungit "tjocka fula bodil". tjocka fula bodil att du inte fattar bättre, varför gör du så, du är dum, du är korkad. men nils har börjat med att försöka ändra min ramsa som jag trott var omöjlig att ändra. så fort jag är ledsen eller glad eller vad som helst så säger han "vackra underbara bodil". och faktum är att det fungerar. nu när min hjärna vill dra ner mig i träsket så finns det en understämma i hjärnan som sjunger "vackra underbara bodil". vem vet, det kanske finns hopp om min hjärna och mitt självförtroende oxå ;).

har tittat på robinson ikväll. bästa citatet "det knullar i munnen".

1 kommentar:

  1. det är inte bara nils som tycker så, du vet. Vackra underbara lillasyster! du är fantastisk. puss!

    SvaraRadera