söndag 11 september 2011

tvål

jag gör tvål. är inte riktigt lika ambitiös och fantasifull som sist men ändå. eftersom att det är söndag så har vi pysseldag/kväll, det ska bli en ny tradition. jag, syster e, hångelmannen och läkaren pysslar för fulla muggar. det blir kollage, fodral till ngn teknisk grej, broderiskyltar och tvål. ojoj va duktiga vi är. men phu vad varm man blir av att stå vid spisen..

imorgon ska jag, wilma och vally åka upp till vår sommarstuga ute i ingemansland. ska bli så skönt. gå promenader, läsa bok, kanske springa ett varv runt sjön, äta och soooooooooooooooova.

har kommit igång med mina klasser lite mer nu. känns skönt. lite jobbigt bara att jag jobbar varje dag men bara har några få klasser åt gången. hade hellre haft det lite mer intensivt och färre dagar. men det är väl så i början. hoppas bara på att få ihop tillräckligt med pengar till att betala hyra och mat (och öl).

i 3 år har jag bott i münchen. känns riktigt konstigt att jag inte ska ner nu. plus att jag blir avund när alla mina kompisar skriver hur varmt och gött det är där nu. men om två veckor åker jag ner. ska bli SÅ kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar