fredag 29 juli 2011

getterön

känns fortfarande helt konstigt att vara hemma. något i min hjärna säger att jag bara är hemma på sommarlov. men det är jag ju inte. jag är hemma för alltid....eller? lite resor lär det väl bli även om jag inte ändrar min bostadsort på facebook.

bor nu i min mormors stuga ute på Getterön. (halvö utanför varberg). här finns knappt något internet. måste sitta antingen bakom huset där enebuskar kittlar mig på benen eller ute på en stor sten som finns på gräsmattan. jag valde stenen... ser nog lite udda ut för som som går förbi. men äh, något roligt ska de väl oxå få denna blåsiga julidag.

igår var jag på banken med pappa. jag vill köpa en lägenhet men behöver ett lån. min snälla pappa var med och skulle stå som delägare. får nämligen inte stå på lånet själv eller med nils, vi är för tarvliga....typ. men efter två timmars genomgång av allt så fick jag ett lånelöfte. känns helt sjukt! nu får jag om jag vill köpa mig en lägenhet. har bokat tid för visning till på tisdag. då ska jag se om jag är nöjd. har tagit med mig så många jag bara kan för att alla ska kunna ha ögonen öppna för ev. skador.

Igår besökte jag Norvalla marknad tillsammans med min mormor. jag vann 25 påsar rahlgrens bilar. mums! men jag var ändå lite bitter (ja jag är ovanligt girig, fick välja på två olika lådor, den ena kunde jag tydligt läsa innehöll 4kg godis, medan den andra (som jag valjde) stod ingenting. efter lite efterforskning visade det sig att mitt val gjorde att jag förlorade 1,5 kg. typiskt. ödet tyckte väl att jag var tillräckligt tjock...eller nåt.

nu ska jag äta frukost. puss hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar