fredag 8 april 2011

wilma

min älskade lilla wilma är sjuk. när jag kom hem efterskolan hade ho spytt flertalet gånger i min säng. men hon var pigg och kry så jag tänkte mest synd om mig själv som behövde byta lakan. men wilma slutade inte spy. försökte att bädda ner henne och tänkte att det skulle gå över. men klockan 04.00 väckte wilma mig för att hon ville ut och dricka vatten. när jag tände såg jag att det låg spyor över hela mitt rum.

jag gick upp och började torka och då sätter sig wilma i bajsställning och det bara sprutar ut blod. och så fortsätter det. varannan gång spy varannan gång blod. jag går in till den ambitiöse och väcker honom för att få hjälp. han letar reda på numret och adressen till en djurklinik som har öppet nattetid och ringer efter en taxi.

på kliniken säger de att det är allvarligt men ändå såpass bra att jag får ta med henne hem. jag ska bädda ner henne varm och hålla koll på henne under dagen.

wilma somnar och jag somnar typ vid 07. men kl 09.30 väcker den ambitiöse mig och frågar vart wilma är. jag ropar och letar men kan inte hitta henne. efter mkt lång tid kommer en mycket olycklig wilma fram ur ena hörnet under sängen.

hon är helt kall och lealös. hon kändes precis som cola precis när hon kom hem efter sista besöket hos veterinären... när jag ser ner på golvet är en stor yta täckt i blod.

så jag åkte in igen till kliniken och de ville att hon skulle stanna för observation över dagen. jag ska ringa klockan 17 och se om jag får hämta hem henne. är bara så himla orolig och kan inte släppa känslan av hennes kalla slappa kropp. nu kan jag bara vänta och hoppas och sysselsätta mig med att tvätta hela högen och blodiga och kräkiga lakan och handdukar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar