lördag 9 april 2011

wilma del 2



wilma klarade sig igenom hela helvetet!! fick hämta hem en glad med trött liten hund igår kväll. hon ska äta antibiotika i 4 dagar och sen ska allt vara borta. hennes kroppstemperatur är normal och jag är helt lycklig. min fina lilla hund. tror inte att folk utan hund kan förstå hur mkt de betyder. wilma och jag är ju ett, hon är min bättre hälft ;)

idag skulle vi på ett sista kontroll hos veterinären och i väntrummet höll en katt på att dö. det gick så plötsligt. katten jamade och jämrade sig, och sen plötsligt föll den ihop och ögonen rullade bakåt. alla i hela rummet var vänliga och hjälpte till. hon fick gå först i kön och ngn la armen om ägaren, en annan gav en näsduk, en annan pratade med de anställda. jag fick nytt gott hopp om mänskligheten. det finns så mkt fina människor som vill hjälpa till. men stackars ägare, jag hade rasat samman om det vore wilma...som jag gjorde igår...

nu ska jag snart passa barn. wilma mår bra och det är ngt av det bästa som hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar