lördag 29 maj 2010

one fear every day

min yogalärare sa en gång till mig att det är nyttigt att möta en rädsla om dagen. och jag tror faktiskt på henne. att göra saker man egentligen inte vågar är nyttigt. oftast är det inte så illa som man först tror. tillslut kanske man överstiger rädslan helt.

så för att få ut mer av mitt lov och för att få tummen ur att möta mina rädslor har jag börjat ta tag i mitt sociala liv. finns en sida på internet som heter toytown, det är en sida för alla engelskspråkiga i tyskland. här kan man lägga upp annonser, läsa tidningen på engelska och kolla in event-kalendern. varje dag finns det saker man kan göra. i onsdags var jag på "öva-tyska-öl", enda regeln: alla som kommer dit måste prata tyska. och det var riktigt trevligt faktiskt. folket som var där var i totalt varierade åldrar, från 75 ner till...ja typ mig. lite nervöst dock att gå dit helt ensam utan att känna en kotte, utan att veta var jag skulle bli av. men det var nice! ;)

i torsdags var jag på badminton och imorgon ska jag kanske med på en cykeltur. det ni!

idag ska jag ta med lisas son theodor till zoo. hoppas att det ska gå bra. men är lite rädd att jag kommer att vara en dålig passare...tänk om han springer bort, tänk om han tycker att jag är tråkig... men å andra sidan tror jag att jag tycker att det är lika spännande som honom att titta in alla djuren.

kan annars rekommendera att läsa "rötter", det är nog den bästa bok jag någonsin läst!

1 kommentar:

  1. Du är strong Bodil. Tufft att gå själv på öva-tyska -ölen.
    Tror Theodor kommer gilla att gå på zoo med dig, men får du ha med dig Willma?
    kram kram

    SvaraRadera